|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det finns något självhäftande film att sätta på framför bakskärmarna som ett stenskottsskydd?? Och i såfall vad man kan få tag på det och om det finns färdigskurna eller om man köper ark och själv klipper till. Tacksam för svar Mvh R1 | |
|
Är det såna här du menar? Länk Magnetiska, mycket effektiva! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456 |
|
|
Själv är jag inte så förtjust i dom magnetiska då dom inte går att få färgmatchade. Valde att sätta självhäftande genomskinlig plastfilm som jag skar till själv. Blev riktigt bra faktiskt. Sitter fast ordentligt också men går att ta bort om man av någon anledning skulle vilja det i framtiden. 30 spänn för ett stort ark. Nästan gratis. /Carl BMW-Träff, Göteborg 18/6 |
|
| Jag tackar så mycket för svaren. Det var typ såna som dom magnetiska som jag menade,fast jag trodde att dom var självhäftande,finns det någon här i sverige som säljer sådana?? | |
|
R1: Såvitt jag vet finns ingen svensk återförsäljare. Jag beställde mina från sidan jag länkade till, fick dem levererade efter bara en vecka om jag minns rätt. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456 |
|
|
Jag har oxå köpt därifrån, gillar Porsche Turbo looken. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| Z3Mpower: har inte du försökt dig på att göra kopior av dessa? | |
|
två.åtta: Var köper man den filmen?? Finns det olika kvaliteer eller?? Kan tipsa alla som kör på vintern att skärmkanten fram längst ner (alltså framkant av sidokjolen) blir helt blästrad = rostig.. :-( /Caspar |
|
|
Caspar: Jag köpte den hos SystemText på Mölndalsvägen i Göteborg. Det var egentligen inte "riktig stenskottsfilm som finns monterad på vissa bilar från fabrik" utan en något tunnare plastfilm. Eftersom ett ark "riktig stenskottsfilm" skulle kosta 5-600 ungefär så tänkte jag prova med den lite tunnare och det har fungerat bra. Det fina med den lite tunnare filmen är förutom priset att den knappt syns. Nu har jag bara plastat ner till tröskelns överkant (bara på skärmen) men tänkte även lägga film hela vägen ner på kjolen. Här är en bild med plastfilmen monterad: Länk /Carl BMW-Träff, Göteborg 18/6 |
|
|
Jag har tidigare ägt en fotoaffär,där köpte jag en mycket bra skyddsplast för detta ändamål.Det är Hasselblads kamerahusplast. Jag har använt den till flera bilar.Den har en lite knottrig struktur som passar perfekt.Den är inte helt gratis.Bredden är 160mm och jag kan sälja det per dm. om någon är intresserad.Det självhäftande limmet är monterat av 3M.Ni som ev.inte har en Hasselbladare hemma(det väl har alla Z3 ägare) kan titta på grannens så ser ni hur det ser ut.Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.