AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.025

Bensin läckage..

Stig H
Hej,

har problem med min 318is -90. Det har börjat att läcka bensin (droppvis) från bensinröret som går in i motorn, det är alltså inte gummislangen som läcker. Det besynnerliga är att det inte alltid verkar läcka. De gånger som jag skall visa mekanikern att det läcker då slutar det att läcka??? Den lever sitt egna lilla liv. Enligt mekanikern måste han öppna topplocket för att kontrollera om det läcker där, det låter förvisso logiskt men jag undrar om någon känner till detta problem och om det är vanligt på e30??

Tacksam för svar

Dino
Får jag fråga hur du märkte att du har läckage för jag börjar mistänka samma sak då den drar runt 2lit per mil :))

M-MotorSport
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Öppna topplocket för att kolla bensinläckage? Nu är jag ju inte bekant med is-motorn, men det låter lite (mycket) märkligt. Jag fixade ett läckage på min 318 i förrgår, var tvungen att byta båda slangarna till och från motorn, de som går till bränslefördelningsröret.
Fick lyfta halva insugsröret för att komma åt.
Det var inget stort läckage, men vid körning i stan luktade det bensin som faa...

Om du är säker på att det inte är slangarna, kan du ha en spricka i fördelningsröret eller en dålig o-ring vid nån spridare?
Stig H
Bensinen kommer från det undre metallröret och det luktar bensin till och från när man sätter på fläkten i kupén. Det är som sagt inte gummislangen så det måste väl vara från metallrören från motorn. Hoppas att det inte blir för dyrt att fixa.

Tack för era synpunkter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.