|
|
|
|---|---|
|
När man äntligen slipper plingandet upptäcker man det kanske inte är så dumt ändå. Skämt åsido,har kopplat om till automatiskt halvljus och märkte häromdagen att jag hade en trasig halljuslampa vänster bak. Det kom inget plingande eller varning och det kan ju vara bra få. Jag har haft strul med LKM modulen(antar jag)en längre tid till & från så det börjar väl bli dags att se över den. Vad tror ni andra som gjort liknande omkoppling,kan det sätta varningsplinget ur funktion?? Mvh/Johan Länk | |
|
Det har det inte gjort på min iaf... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Menar givetvis halvljuslampa,inget annat:-) Kan tillägga att den varnar för trasigt bromsljus(som vanligt)då borde den väl varna för trasigt halvljus va? Tar gärna emot tips om nån bilel mek i Sthlms området,jag måste få nån att kolla på LKM,kablage,kontakter osv.själv är jag helt kass. ///Johan Länk |
|
|
Vad tror ni,inte för att jag ifrågasätter yrkeskunniga men klarar man av att se över lödningarna på LKM modulen om man aldrig hållt i en lödpenna(kolv). Är det nån idé att införskaffa en och göra ett försök?Börjar bli riktigt trött på varningarna och ska snart besikta och jag känner på mej att det enda som anmärks på lär väl bli defekt bromsljus. Trist,när det egentligen fungerar. Mvh/Johan Länk |
|
|
Det är ingen avancerad lödning att tala på, men har du aldrig lött förut så avråder jag. Du har ingen polare eller motsvarande som kan hjälpa dig? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
tvåtakt |
Är det inte ccm-modulen som bråkar? Hade själv samma problem + några andra befängda meddelanden . Bytte den, och bilen blev normal igen. |
|
Har haft ur LKM modulen och gått ett varv med lödpenna,får se om det blir nån skillnad.(och om det blir det så var det inte svårt) tvåtakt:CCM modulen går inte att laga då? Mvh/Johan Länk |
|
|
Verkar som jag fått bukt med varningarna,och bromsljuset funkar!!!Peppar,peppar.MEN....nu varnar inte check kontrollen för nånting(verkar det som)öppna dörrar tex.Om ccm modulen är paj funkar färddatorn ändå?Den verkar funka som den ska,klocka, förbr osv.Är ccm modulen dyr? Mvh/Johan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.