|
|
|
|---|---|
|
Har bekymmer sedan jag dragit "tungt" efter bilen,,, automaten hoppar över tvåan vid acceleration! Vid kickdown är "tvåans" växel borta. drar länge på växeln när lådan är kall. Har sökt olika inlägg men inte hittat lämplig länk om växellåda 4HP22 och ventilpaketfunktioner. Några tips? DETTA FORUM ÄR UNDERBART,,, Mitt kombiinstrument, tank,väg,checkkontroll och tempmätare försvann. Borta .sökte inlägg, gissa vad jag hittade? Någon hade haft samma problem och visade i mektips om byte av kondensatorer i mätaren. Nu funkar allt igen, man blir ju så glad . /Mats | |
Paap Reeder |
Hej! Efter en dags bankörning på Barkarby flygfält var min ganska lika. Strulade med växlarna. Lådan var relativt nymonterad. Bytte filter + olja helt OK. Bytte sedan oil ytterligare 2 ggr vill jag minnas. MVH /// Paap R |
|
Skall prova byta igen , har bara kört 200mil sedan sista bytet. Har hunnit med tre byten på 7000mil sedan totalrenoveringen vid 24000mil. Var det skoj på Barkaby? Ligger det mycket gummi kvar på banan? Närmaste stället för oss här uppe ligger i finland, 30mil att köra till. /Mats |
|
Paap Reeder |
.... har du bytt filtret?? MVH /// Paap R |
|
Byttes vid 6000mil,,, Det är nog dax igen! |
|
|
Hur mår ditt batteri? Låg spänning kan ge en del konstiga fel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Erik! Mitt batteri är som"Ernie´s Desoto". Rena rama Tjernobyl jämfört med duracellkaninen,,, Men jag har också tänkt samma tanke som du om konstiga fel, dåligt batteri kan få många olika felsymtom. Mitt problem kom efter jag hämtat hem en Corvette på en boggievagnoch kört cirka 11mil i rask fart. Corvetten väger 1640kg och vagnen 600kg så jag hade kanske lite överlast . Nu står det en jaguar XJ6 -69, en renault 17TS -73 och en stingray -76 utanför mitt garage. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.