AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
954

varför dessa priser på 12-13år gammla bilar?

///M.D
vi ska bygga en bus bil en e36 325a.tittar på dom som är -91 -92or.Eftersom allt kommer att slipas,spaklas mm så gör yttre skicket inte så mkt.

Då började sökandet efter 235an på bla blocket.Efter några min (10-15min)märkte jag att man kan inte hitta en för runt 25-30K klassen utan sånna som denna bla:

Länk

Man blir ju alldeles konstig när man ser priserna.visst jag kan köpa att en svsåld e lite dyra,att en som är i bättre skick är...men fler är riktigt slitna å dom vill ha från 48-69K?!?

Troliga blir att vi åker ner till Tyskland och hämtar en,för 48K får,man nog en finare där....

Tycker ni jag har fel tänkande lr?

-------------
Bilder på xXx BMW´n Länk
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Åk ner till Tyskland,ska du ändå bygga om den spelar väl skicket ingen roll??Man får mycket bil för 50lax där nere.

///Johan

Länk
///M.D
precis...men jag tänkte spara den resan eftersom alla säger att hela tiden att e36 kostar samma i sverige som i tyskland mm...

-------------
Bilder på xXx BMW´n Länk
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Men om du nu ändå ska renovea och hotta hela bilen så måste du väl inte träget ha en begagnad 325 som objekt? Köp en gammal E36 316 och byt motor, låda o allt. Eller köp en 318 och stuva in kompressormatning o Gud vet vad... Fula E36 318 har jag sett för 20k.

Mvh Kjell

Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS

Henrik00
Håller med dig, det verkar som om när folk sätter på en M3 front på bilen så verkar dom tro att det är en M3 för dom tar nästan samma pris som en...

.............................

BIG BAD 325
///M.D
varför vi vill har 325an är 2,5L motorn...

-------------
Bilder på xXx BMW´n Länk
+ att lägger du i en sexa i en bil som har fyra från början så kan du aldrig besikta den, men skall du inte ha det gatreggad så spelar det ingen roll...

MVH
Johan K
///M.D
gatreggad ska den vara...

-------------
Bilder på xXx BMW´n Länk
Det finns undantag, man måste bara vänta på att de dyker upp! Att köpa bil under stress är det sämsta man kan göra!

Jag vet till exempel att en riktig pärla såldes för 47 000:- för någon månad sen. Det var en svensksåld 91:a som gått 10 000 mil. Samma ägare sedan bilen var ny! Skicket var i det närmsta perfekt, förutom någon början till ytrost.

Jag håller dock med om att E36 överlag är "för dyr" - man får mycket mer bil för pengarna om man köper en E34. Dock så är det ju givetvis som vanligt att marknaden bestämmer priset (gud ske lov!) - efterfrågan på E36 (framförallt 325i och 328i) är helt enkelt fortsatt hög!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att betala 47.000 för en bil utan vanos oavsett mil och utrustning tycker jag är på tok dyrt. Däremot något som är konstigt är att folk verkar tro att en 91 325 med 15.000 mil ska kosta lika mycket som en 94 med samma mil.

Tror det blir svårt att hitta en bil för 25.000 om du ska ha 325an vilken jag tror är det mest eftertraktade modellen fortfarande (speciellt om det är en coupe). Hade jag varit du hade jag letat efter en välutrustad 318IS som är en mycket pigg bil med bättre totalekonomi samt billigare i inköp. Du får nog gå upp till ca 35-40 för att jaga rätt på en 325i i hyffsat risigt skick.

Stirra dig inte blind på priset heller, det finns högar med 325or och alla som annonserar kommer inte ens få ett enda mail. Pruta hårt en bil för 60.000 i utpris kan lätt gå för 45.000.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.