AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.839

KCRacing-chip till 530D (e60)

Ma
21
Mato
530D-04
Någon som har erfarenhet av detta? Skall enligt deras hemsida ge ökning från 218hk till 260 hk( fr 500Nm till 560 Nm). För 6900kr låter det ju grymt om det skulle ligga någurlunda nära sanningen med den effektökningen. Någon som har gjort det själv/känner någon eller läst om detta.

.mato
KCR överlag ligger väl drygt på plussidan, men jag ANTAR att det är förståsigpåarna som är emot KCR.
Annars hör du med dieselmeken..!

KCR för lastbil är väl inte det bästa alternativet, men de som monterats på min fars lastbilsverkstad har varit till det goda.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tänk på att det tar lång tid innan en diesel är inkörd (3-5000 mil), trimma den först då...

218hk/500Nm räcker bra i början =)

Har läst att många som har automat har fått problem med hårda växlingar osv.

Dieselmeken här på forumet kan nog det där bättre, o han har en hemsida: Länk

Mvh
dieselmeken svarar i sitt forum och personligt mejl typ:
"chip som chip, de ska leverera mer bränsle och ladd. det är en smaksak"

Det som jag ser KCR som en fördel av är att det är en piggyback som inte kräver några som helst stora ingrepp i befintligt system.
Om man ska hålla på och gorma med chip i styrboxen så kan man (om man har kunskap) lika gärna ställa ladd och bränsle själv.
kolla www.klracing.se Dieselboxar

Hej,
Läs gärna den nya bilsport som kommer ut om några dagar. Där är vi med med en 530d E60 i bilsport tunertest. Fin fina tider kan jag lova och enda trim är en KCR box för 6.900:-.

MVH
Niklas / KCR

Glömde skriva med www.kcr.se om ni vill läsa mer om oss, men det vet ni säkert redan hoppas jag.

MVH
Niklas / KCR

KCR: Hur ser det ut med garantier om man använder sig av ert trim? Någon som fått problem än så länge..?

Vore tacksam för svar.

MVH / Jacob
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
jag åkte i en Dodge moddel Stor 6 eller 7 liters dizel. som var chippas. man kunde välja mellan 9 olicka steg. men jag sägger bara det.. fy satan i gatan vad den gick. den väger säkert minst 2 tonoch stack iväg som fan. körde faktiskt ifrån 2 E36or vid rödljusen ;) hemskt men sant :) Dizel power.... hoppas att svenskarna kommer förtå det någon gång..
Svar till Jacob_M3
Det är som vanligt med tillverkarens motorgarantier när man trimmar sin bil. Men vi kan erbjuda extra motorgaranti som en extra trygghet. Dock så har vi aldrigt haft några problem med haverier eller liknande på dieselbilar. Det tycker jag är mycket bra då vi har sålt till ca 15 000st bilar.

Har du fler frågor så är du välkommen att maila till oss, mail@kcr.se. Eller ringa på 0515-801 50

Ha en trevlig lördags kväll!

Mvh
Niklas / KCR
www.kcr.se

KCR: Tack för ditt snabba svar. Hör av mig inom kort.

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.