|
|
|
|---|---|
|
Bytte tändstift för ca 800mil, Alla tändstiften var ganska sotiga och ett (6an) var trasigt! den ena elektroden fans inte. Trasiga gänger. En tekniker kollade på tändstiftet och sa att det var ventilspelsinställningen som var kass, Den får förmycke syre, det blir en svetslåga! BMW ska ha 1800 + matrial för en inställning. :O( Vad är felet på bilen ??? Tacksam för svar ! Morgan Lindström | |
| Litar du inte på mekanikern? | |
|
1800:- låter ju billigt i jämförelse med vad som kan hända om du fortsätter köra som den är. Varför tveka?? Vad kostar en utbytemotor/cylindertopp?? Betydligt mer än 1800 i varje fall! mvh MW-Guru |
|
|
Åk genast och gör en ventiljustering! 1800 är billigt mot vad en renovering kostar... och inte särskilt mycket om man har råd att köra M3, för det har du väl? /Johan -Hellre en rak fyra än en sned sexa- |
|
|
mm jo de klart tänkte bara kolla om någon visste om det kunde vara något annat ! Morgan Lindström |
|
|
Det kan ju vara något tändsystemrelaterat, men det är garanterat billigare att justera ventilerna plus kanske göra en felavläsning. /Johan -Hellre en rak fyra än en sned sexa- |
|
|
jag hade bilen hoss BMW och dem kollade med datorn men det vissade inget. Den tekniken kollade bara på tendstiftet inte på bilen! Så han gisssar eller som han sa de va nästan helt säker på att det var en ventilspelskjustering som behövdes göras. Morgan Lindström |
|
|
Bilen mår inte dåligt av ventil justering, tickar den nåe, drar olja? Kolla spridarna, lite soppa på sexan? *För att du älskar att köra* |
|
| Kör du med rätt stift? | |
|
Sqrewdriver. Jag tycker inte att den tickar nått... Hur kollar ja spridarna? olja drar den inte mer än bensin :p Nä det är nog lungt på den fronten mä... vet inte om det var för lite soppa eller förmycke syre på 6an... ?? Morgan Lindström |
|
|
fartoflakt Det finns bara ett stift till M3an... iaf där jag handlar... Morgan Lindström |
|
|
Du köra en insprutningsrens (finns på macken) om du har för lite soppa får du automatiskt för mycket syre. alternativt be verkstan kolla spridarna när du ställer ventilerna. *För att du älskar att köra* |
|
Soundman_02 |
Har inte e36 m3 motorererna hydraliska lyftar?? |
|
Jo jag hörde det av en kille, och BMW säger att dem kan göra en ventilspelsinställning !? Ska lämna in den imon för ett komptest och så får vi se vad dem hittar (inte på BMW) Morgan Lindström |
|
|
Nopp soundman, mekaniska som man justerar på "volvo-vis" dvs tunna shims ___ 316i, när du inte har råd med annat ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.