|
|
|
|---|---|
Gasfot |
Jag har ett problem med min skärm (E39 530 -01). Har Tv, Nav mm och i menyn saknas det valet att välja widescreen-format. Lite trist med ett svart fält på båda sidorna. "Datum/tidlisten" är bred ända till jag trycker i nyckeln, då går den ihop! Har varit på BMW i Norrköping och där konstaterades att jag hade Sw17 men man sa att det gick att uppgradera mjukvaran. Vi provade då med att trycka dit Sw19 men det blev ingen skillnad. Då konstaterades att jag troligtvis var trvungen att köpa en rebot-cd för dyra pengar! Finns det något annat alternativ? Har någon en liggandes för att låna ut en stund? |
|
Gasfot, Är allt original monterat ifrån fabrik? Du har antagligen en Mk3 navigator och det går visst att installera nyare split-screen programvaran (senaste versionen är 3-1/63) men man behöver en speciell key-CD och det är detta BMW vill ha extra betalt för. Det är med svarta fält vid sidan beror troligtvis på att video enheten inte stödjer TV i wide-screen format (kommer inte ihåg exakt fr o m när video enheten stödjer detta). /RS2 |
|
|
RS2 Vilka säljer dessa tv moduler som klarar Mk4 och DVD.. förrutom Bmw..måste finnas billigare än dom... |
|
|
RS2 om man inte har "tv tunern" som klarar 16:9 format & Mk4,,, det blir en 4:3 bild på 16:9 monitorn... så ska väl det ändå inte påverka GPS:ens funktion va??? funderade på det eftersom min Mk2 Cd-rom skiva inte ville funka på min nya MK4 enheten. |
|
|
Michel, Tyvärr inte eftersom video enheten är specifik för BMW och bla styrs via i-bus signaler. /RS2 |
|
|
Michel, Det stämmer! Om man inte har en video enhet som klarar 16:9 så blir det en 4:3 bild men allt annant som GPS mm ska fungera ändå. /RS2 |
|
|
RS2 Jag har Mk4 DVD enhet och 16:9 monitorn..allt funkar på den förrutom GPS:en med en Mk2 Navi Cd-rom. Vill veta om det är fel på enheten(erna) MK4 eller monitorn innan man köper DVD europa skivan. Rs2 Vet du vad tv.mudulen har för art#?? |
|
|
Några länkar angående uppgradering ifrån Mk2 till Mk4 i E39. Länk Länk Länk Länk /RS2 |
|
| tack för länkaran RS2 jag ska studera dom ;-) | |
Gasfot |
Tackar för svar och länkar, nu har jag lite mera att gå på! Bilen jag har är tillverkad tidigt på modellåret -01 med den stora utskjutbara skärmen med Tv, Nav mm. men har inte DVD. Det smala formatet är på skärmen oberoende på läget (CD, Radio, Färddator, Tv, Nav) Vid uppgraderingsförsöket på BMW kom det upp "Insert Key-CD" på skärmen och det berodde enligt dom på att "någon" tidigare försökt att uppgradera med fel skivor. Vet någon om det verkligen räcker med bara den CD:n? Låter långsökt att man ska behöva byta grejor för att få fram den funktionen när "felet" inte bara är då Tv:n är igång. |
|
Gasfot, OK, halvtid i fotbollen och reklampaus... :-) Var detta en auktoriserad BMW verkstad? Vad man trött man blir ibland på deras okunnighet och dåliga ursäkter. För att uppgradera en Mk3 till en split-screen version så behövs alltid en key-CD också förutom själva Nav SW CDn om man har en äldre version (3-1/31 eller tidigare). Dock tror jag fortfarande att TV problemet beror på video enheten. Någon annan som har motsvarande bil, årsmodell och utrustning? /RS2 |
|
Gasfot |
Jo, det är en auktoriserad BMW-verkstad i Norrköping! Jag har dock ganska bra kontakt med kundmottagaren där som hjälpt mig en del tidigare. Jag ska ta en ny dialog med honom och se vad han kan hjälpa mig med för han var osäker tidigare men med den info jag fått här så kanske det hjälper till lite :-) Tar dock tacksamt emot flera tips på vad det kan vara. Skärmen smalnar ju från fullbredd så fort jag vrider om nyckeln och det är ju svårt att leva med.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.