|
|
|
|---|---|
|
Om man råkade köpa en BMW Z3 när man ville ha en Mercedes 190SL kan man alltid åka till Japan och köpa en ny kaross... Länk Länk Länk Länk Länk Länk /Rickard | |
|
Det där var bland det vackraste jag sett!!!! VILL HA!!!! |
|
-BeeMWe- |
Den var lite läcker |
|
Eh...och kopplingen till z3 skulle vara? *BAWORAK* |
|
| Hmmm,,vad säger man. WOOOOW läcker. | |
|
Svante, den är ju byggd på en Z3. Blev inte så dumt, men hade det inte varit häftigare om den sett ut som den gamla BMW Roadstern, 800 någotting eller vad den hette. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Kopplingen till Z3 är att det är en Z3. Det kan nog tom vara så att orginalplåten är kvar på dörrarna. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
|
Här är länken till firman som bygger, står dock på japanska men klicka på länkarna till höger så ser man priser mm. Länk /Rickard |
|
| I Japan kan man beställa de ruskigaste ombyggnader för sin bil. Bl.a. få sin Nissan Micra med Bentley-front. Teknikens Värld hade en artikel om det 1997 - f.ö. i samma nummer som Hogsten testade 320i mot Alfa 147. | |
|
Hmmm, det är något sådant jag har funderat på men inte en 190SL kaross utan en 507. För den som har en Mazda Miata av första modellen finns det ett kit i USA för att bygga om den till Z3. Det fattar jag inte riktigt varför. En tidig Z3 kostar ungefär lika mycket som en Miata före ombyggnaden. ///Thomas |
|
| Snyggt tycker jag. | |
| F114: Förmodligen gjorde den inte det när den kom, och versionerna med små motorer släpptes inte förens senare. Nu känns det väl lite utav en waste när en 1,9a kostar kring 100k. | |
|
NICE!!! Vill ha!! Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Z3 kom först med 1,8 motor. Miata fick 1,8 ungefär 1994-95. Z3:an kanske var lite dyrare ny men inte så mycket att det betalar för ett kaross-kit inkl. montering och lack. ///Thomas |
|
| F114: Du har så rätt så, hjärnsläpp! Lite ovanlig strategi det är inte ofta snikmodellen kommer först (se senare lanseringar 645ci, 530i/530d/525, z4 3.0/2,5 osv). Nej verkar lite märkligt att man orkar bygga om sin miata till en Z3. Man kanske gillar miatans vägegenskaper mer ? ;) | |
|
Det är väl inget fel på en Miata men vill man ha en Z3 köp en sån på en gång i stället. Det finns andra kit till Miata som t.ex. Ferrari 275 GTS (såg rätt så bra ut) och Jaguar E-type (inget vidare om man ser den bakifrån). Det var i Spoilernytt tror jag någon som hade byggt om en VW Passat till en Nissan och då undrar man om det finns någon gräns för galenskaperna. ///Thomas |
|
| Brukar motsätta mig replikor osv, men denna bilen förenar verkligen det bästa av två världar :) | |
| fan va grymmm.det finns nå mer kit till z3 så att de ser ut om nån annan bil...det kan vara samma firma | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.