|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Häpp! Har ev. hittat bilen jag söker, en fullt utrustad fin 328 med M optik & all utrustning. "Rätt" bil med svart skinn.... MEN den är Technoviolett.... Jag vet inte om jag ska gilla den eller hata den.... Tröttnar man på färgen, eller lär man sig gilla den..? Åsikter tack! Ska man välja bort en "rätt" bil på grund av färg? Tack! /K | |
|
mosse: Jag har haft min i 3 år nu och har inte tröttnat på Technoviolett än, tycker den är mycket läcker. Lycka till! //Palle |
|
|
Den färgen är helt ok, är det rätt bil i rätt skick strunta i färgen! Mvh Abbe Länk |
|
|
Färgen är ju högst väsentlig så självklart kan man välja bort en "rätt" bil med fel färg! Eftersom det är åsikter (som så ofta är delade) du efterlyser så kan jag väl lämna mina. Lila, vit eller gul bil skulle jag personligen ALDRIG välja. En vit M-coupe eller M3E30 går däremot mycket bra ! Röd eller grön är högst tveksam. Finns även en del "halvfärger" (isblå, havsgrön m.fl) som går bort för min del. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varför ska "alla" BMW vara svarta, blåa eller silver :)) blir lite tjatigt numera :) Det är ju du själv som ska trivas med bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
Håller med Abbe, rätt bil, rätt skick, färgen är viktig men inte allt, technoviolett är helt OK tycker jag. /Wille |
|
|
Håller med om att rätt bil i rätt skick slår högre än färgen,då lär du ju inte ha några större problem att sälja om du "ruttnar" på kulören. Men technoviolett är väl ingen "tjatig" look,jämfört med silver tex. Själv har jag en avusblå E34 och det har jag inte sett många av, då blir den liksom snyggare. ///Johan Länk |
|
|
Precis vad jag tycker... Hellre en fullutrustad fin bil som "känns" rätt. Än en skramlig bil i silver eller svart...man ser ju ändå inte färgen innifrån *hehe* Ska kika på den ikväll, eller i morgon. Skulle vara skoj med åsikter & tankar kring bilen ifråga....(länk) Den har all utrustning utom taklucka, & ser ju fin ut.... Länk Tack! Klas |
|
|
Självfallet är färgen inte det viktiga om resten av bilen känns helt rätt. För övrigt skulle jag GÄRNA lacka om bilen i technoviolett, då det är en av bmw's snyggare färger enligt mig :P mvh Sahlin |
|
|
Men får du den svenskreggad vid ev köp eller får du fixa det själv? /johan |
|
|
De flesta färger är väl ok men personligen så väljer jag alltid bort röda bilar. Sen har jag färger som jag föredrar. ///Thomas |
|
|
Johan, den är reggad & nybes. Tydligen nerslag på spindelled (klassiker..) men det ska vara åtgärdat. Bara tuta & köra... Avlägger rapport efter titten! :) Tyvärr jämför jag ju med min gamla pärla.... :-/ bara inse att ingen annan bil är i det skicket...tyvärr! |
|
|
Förresten...titta på bilderna i annonsen...länken: Länk Har inte bilen dom "gamla" njurarna? Hade "tidiga" 96:or det eller...?? |
|
| Ja, tror bestämt att det är så, åtminstone har min -96:a dom gamla njurarna... | |
|
Då kan jag andas ut.... Bilen verkar så jäkla välutrustad, kan inte vara SÅ vanligt med allt detta? skinn nackstöd x 4 airbag x 2 elhissar x 4 PDC ASC Stolsvärme Farthållare Digital klima M contour fälgar Fattas väl bara elstyrda stolar + taklucka? Verkar som tyskimporterna oftast är väldigt bra utrustade.... armstöd 6 x vita blinkers Harman Kardon Stereo CD växlare Rollo M3 optik M ratt + knopp |
|
|
Schysst lista, Mosse. Elhissarna bak är en raritet bland Coupéer. Nämen, Hasso min favorit farbror är riktigt aktiv ännu, snart 10.000 inlägg. Mvh Kjell Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS |
|
|
powerkjell.. Det är en sedan... ;) |
|
|
Jag har elhissar bak på min coupe´ ;-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Jepps, Årsmodell -97 är det som har nya njurarna. De tidiga -97'orna, sånna som levererades i slutet av -96 har nya njurar. /Wille |
|
|
Technoviolett är en av de absolut snyggaste färgerna någonsin! Dreggel :-) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle, du är ju inte alls partisk heller :) Jag tycker Technoviolett funkar på e36, den har funnits ett bra tag nu och känns inte på något sätt uttjatad trots att den är rätt "vågad" Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.