|
|
|
|---|---|
| Fick rekomendation att köpa Valvoline Synpower eller Castrol SLX. vilken av dom är bäst när de gäller att dämpa motor ljud typ ventilljud. Jag valde Valvoline synpower fast de vart knappt bättre. Skulle de funka med Castrol tro? Ska man hålla sig till halvsyntet? har en 325 -88 | |
|
Bilvård? :) Att få bort ventilljud är nog lämpligast att åtgärda med ingrepp först och främst. Justering av ventiler / byta ut sliten kamaxel ? För övrigt så kan ju iof vissa oljor ge mindre ljud men det är nog högst individuellt vilken olja som funkar på vilken motor. Testa SLX nästa gång vet ja... |
|
|
jag började precis köra biltemas helsyntet i min pissiga bruksare, mazda 323 från 88; och tickandet försvann. Vete f-n vilken olja det var innan. Finns, IMHO, ingen anledning att köra halvsyntet/mineralolja om du har råd med helsyntet (o biltemas kostar nada) mvh Anders PCS #8050 |
|
| Provar med oljan först innan jag går vidare o river toppen.. inte så kul och billigt de inte. | |
|
Jag har bara bra erfarenheter av Valvoline, inte testat som ljuddämpare dock. Lite konstgjord andning att försöka fixa felet med hjälp av oljan tror jag, ingen långsiktig lösning och det blir garanterat inte billigare i längden. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.