|
|
|
|---|---|
|
Är det ett fenomen som gäller alla E34´or eller bara min? Tycker att bakvagnen är så låg i förhållande till framvagnen. Där fram får man ju in hela handen mellan kaross och däck, bak går det ju fasen inte en in ett finger... *BAWORAK* | |
|
Likadant på min E34Touring. Till stor del beror det på att framskärmen har en helt annan rundning än bakskärmen. |
|
|
Ok, Så det är "standard" alltså? Det ser så jvligt lågt ut bara man har lite baggage och kanske en där bak... *BAWORAK* |
|
| Du ska ta en titt på bilens längstgående linjer mot marken istället så ser du att det stämmer. Som sagt är hjulhuset fram större. Själv tycker jag att det ser för j***a raggaraktigt ut med mycket sänking fram som gör att bilens kaross lutar framåt. Ok, smaken är som baken, vill inte starta nå't krig här. | |
| Håller med föregående. Stukad bil är nog det äckligaste som finns. Men vi ska inte bråka...:) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Är det inte nivåregleringen som gör det? Eller fanns inte det på E34. Min E39 har det och där har jag samma fenomen. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
SvanteE: De kan ju ha å göra med att dina fjädrar bak skulle behöva bytas. Inge stort arbete å inge dyrt heller för den delen. Tror det skulle göra hela skillnaden för dej. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Njae, har i princip helt nya fjädrar/dämpare bak. Men tack för infon. Nu drar jag ner en vecka o leker av mig på Autobahn. Ha det gött. *BAWORAK* |
|
|
E34:ans övre skärmkanter ska stå parallellt med planet, om den är original. Däremot är en 35/10-sänkning rätt snyggt, men jag vill behålla E34-looken så jag har beställt ett 35/35-Weitec från Bildelsimporten, då det var dags för fjäder-/stötdämparbyte. (Tror att det kommer bli perfekt med 205/65-15! =)) |
|
|
Tycker 17" är det minsta som ser vettigt ut på en 5-serie. Iallafall E34 på E39 ser det bättre ut med 18". MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
| Det är 5 cm större skillnad mellan skärmkant och däck fram jämfört med bak original på e34. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.