AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.756

540 är inte så törstig!

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Har skrivit förrut men kan inte låta bli.

är mycket positivt överraskad över 4l 8.ans förbrukning. Har alldeles nyligen åkt 65mil med bilen varav två timmar tillbringades i en s***ns bilkö i Sthlm (hur orkar ni stockholmare?)

resten på landsväg, slutförbrukningen stannade på 1,07 l/mil, inte så tokigt tycker jag.
BM
14
BMWBONDE
BMW 518i -88
VAAA?? shit det va positiva nyheter.....jag som hade tänkt mig en 535 men rädd för bensinförbrukningen....men då har du kört snäll med bilen :D
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Ja hur orkar vi Stockholmare egentligen,det kan man fråga sej.
Tillbringar typ halva körtiden i köer,min 530 snittar 1,4 l.

1,07 liter milen!Då skulle jag jubla.

///Johan

Länk
Visa användare
18
V8Touring
530iA Touring -93
733iA renovobj. -80
min ligger runt ca1.2l/milen blandat.. o ja bor i sthlm

men på sådan resa som beskrivs så ligger min runt litern o skulle de inte vara för köerna i stockholm o lysena Uppsala så skulle den stanna på 0.85.. så ja e mkt nöjd me min lilla 8 iaf..
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
535:an ligger på ca 1,1 landsväg och 1,4 i stan.
ew
189
ewert84
320ik 88
min far har en 540 95
snitt 1,1L/mil i Göteborg
nsumar
har kört från Göteborg till Borås och runt lite på 0.87, tycker jag är lite för lite, kör lagligt med små ryck ibland men inte så farligt!
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Körde falköping Säve idg ca 16mil enkel resa dit 0.93l/m...
när jag kom hem 1.18l/m...men då med 4 starter på strippen 402m*4 + lite start och stopp från säve (morgon trafiken flöt fint utan stopp)

I.P.S.C Skaraborg
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Jag körde ganska snällt men inget extremt, gick inte in för att köra snålt. Körde ganska mycket med farthållare dessutom, så den har säkert kunnat gått snålare.

Förbrukningen mätt med åtgångna liter bensin, färddatorn visade 1.06 l/mil så den stämmer ju ganska bra.

ang. köandet. Jag var dum, men var på fel plats vid fel tillfälle, svängde ut från Farsta Centrum vid 16.55.... var i Uppsala 19.25. Om jag tänkt till lite skulle jag åkt söderut via Södertälje och strängnäs istället (blir så va?) slutdestination Borlänge.

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
GlockmesteR: Vad fick du för tid i Säve?

Är ju definitivt ingen strippbil. Men jag måste erkänna att det skulle va kul att prova och få en tid på bilen. Blir en tävling på Dala Airport, Borlänge 3:e juli 402m där man kan lösa endagslicens (ingen eliminering, endast tidskörning) Den som lever får se.
Jag fick möjligheten att prova bakom kulisserna på Emmaboda ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
Körde 4 repor för enbart för skojs skull då v8 klassen är tämligen full med fulldopade jänkare, så att placera sig där med en helt orginal europé är omöjligt...hur som helst var det grymt kul och det är själva grejen tycker jag..

repa 1- antispinn på, skaplig start 15,156s/155,04km/h
repa 2- ej antispinn, kraftigt hjulspinn ca 20m då jag ej hör motorn pga 11sec corvettbröööl intill :( 15,517s/155,517km/h
repa 3- ej antispinn, ok fäste, bra start 14,838s/154,95km/h
repa 4- ej antispinn,starten kändes inte bra 15,173s/155,13km/h

repa 3&4 kör jag solo och hör motorn ganska bra genom hjälmen..
bilen är helt orginal sånärsom en borttagen slutburk(den högra som ej har utblås) 18" fälgar är ju ingen fördel på strippen precis.

I.P.S.C Skaraborg
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Lugn blandad körning med farthållare så låg jag på 1.08.
Pendling på 70/90 väg med farthållare så har jag hamnat på 0.86.
Med lite bus och omkörningar så är man dock snabbt uppe på 1.3/1.4 men vilken bil är inte det?
Jag är mycket nöjd med bränsleekonomin på min 4.4L V8.

Om man nu kunde få tillbaka sitt körkort någongång så man fick ta ut älsklingen ur garaget igen...

MVH
/Jonas
Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.