|
|
|
|---|---|
|
startade min 320 turbo idag (e30). har inte kört något utan bara startat o sett så allt verkar som det ska. följande är gjort: 320cc spridare, kompsänkt, 9000 ic, turbo från 9000 2,3 t (garret något), hemmabyggd grenrör, 3 bars btr. har inte fått tag i någon 530 lmm ännu så ja startade med min 320 lmm. omöjligt at starta den innan jag tog bort säkringen till bränslepumpen, sen hoppade den igång. sen kunde jag köra utan säkring på låga varv, hu e detta möjligt? kan de "suga" i sig soppa?? jag bytte till 2,5 bars btr och kunde jag köra med säkringen i... antar att lmm bottnar rätt fort, stod fullt öppen vid 1500 rpm=) lite frågor: hur mkt hk klarar 320cc spridarna av? gör de nån skillnad på 530 o 535 lmm? vad brukar man ha för oljeflöde till turbon? vad tror ni man kan ladda utan annat styrprogram? oj.. mkt blev de men ja e ju helt uppe i varv nu! tacksam för svar! /sjöblom | |
|
Läste någonstans här på forumet att på en 6cyl motor så kan man räkna på ca 1hk/cc soppaflöde. det skulle i ditt fall säga att du har sopp till 320hk hoppas nu detta stämmer annars får någon rätta mig! mvh Jimmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
| 320cc är väldigt stort. Fixa spridare och lmm från 535 istället och ladda 0,5.. | |
|
Fler som gått ner sej i Turboträsket.. Bara att grattulera! Holset fläktar bra(under huven) |
|
|
men varför kan jag inte köra med säkringen till soppapumpen i? dör nästan direkt... pevAB- de e typ samma som jag har hört... Bepp- visst e de vackert=) |
|
|
Ja du man kan inte få nog av turbo tryckets underbara värld! De skapar ett sorts ha begär, man vill bara ha mer,kan vara att din pump är lite slut och orkar inte ge 3bars tryck,men jag vet inte säkert Holset fläktar bra(under huven) |
|
|
Bara att gratulera! Min bil: Länk |
|
|
Turbon är iaf en T25 om det är en Garret! Td04 hl 15(g/t) om det varit en Mitsubishisnurra. Inte så värst jättestor (T25) direkt men bör nog generera en "bra" spoolupptid. M.V.H. |
|
|
t25an sitter original även på tex 200sx. räcker väl till en 280 - 300hk som absolut max skulle jag tro.. men som sagt, bra spooluptid, sen har den samma anslutning på t28an så en sån borde passa rakt av om du vill byta upp dig, flowpreppa en sån och sätt in 360 graders lager räcker den över 400hk och det borde väl räcka till att börja med. /mvh jocke |
|
|
plars- de e ingen mitsusnurra så då måste de vara en t25 lr? bepp- hade en impreza innan och saknade turbon (läs: effekten)efter redan en vecka! fan detta skulle ju vara min billiga slit o släng-bil under lumpen men de sket ju sig!!! får en annan, större, lmm imon och ska se hur bilen reagerar på det...har ju som sagt bara kört bilen utan motstånd, uppallad, kanske går den annorlunda under ansträngning.. hoppas det blir kul iaf med halvbur och utan inredning. sen blev de visst MOMO-stol och 4-punktsbälte av bara farten!=) tack för tipsen! Mac |
|
|
Zeaflower, Du kan inte köra med pumpen på för att du har alldeles för stora spridare!! Du surar ner den direkt. Gör som jag skrev tidigare så kommer det att fungera. |
|
|
glöm inte att spänna fjänderna några hack i lmm;en //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
| Kanske finns det någon förpump i tanken som går även om säkringen för huvudpump är dragen? Den ger då ett lägre tryck som den startar på! | |
|
nu har jag fått tag i ett SMT6 till ett bra pris och undrar då om de kommer att lösa problemet med för mkt soppa?ej inkopplat ännu men skall dit så fort jag hinner... några andra tips angående det programmet? sjöblom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.