|
|
|
|---|---|
|
Har en 3,6 M5-91 som gått 19600 mil. Körde precis mot en e36 328 m. 19" hjul..... det var jämnt.... Min bil tappar effekt uppåt höga varv och känns allmänt trött. Har bytt fördelarlock samt rotor och även kollat luftsnoken mellan lmm och insug-hel! Rycker lite då och då mellan 1000 varv till 4500 sen "tappar" den allt i stort sett......sista 800 varven till 7000 är ingen idé att dra..... Är så j-vla trött på att aldrig hitta felet........ Vet någon vad det kan vara? Bor i Norrköping så är det någon i närheten som vet något så säg till är ni snälla..... MVH Niklas | |
| Du bör nog åka in till en BMW verkstad och köra en DIS kontroll. Kanske den går på nödprogrammet? | |
|
Oki! Skall prova med det..... Tack på förhand! |
|
| s38 motorn är konstruerad för att vara en högvarvig sugmotor. För att få en kompressor/turbomatning att funka optimalt bör du nog i sånna fall se över kamtider, överlapp mm. Bara överladdning på en sån motor tror jag är elda för kråkorna, inte särskilt lyckat. | |
| nu blev nåt väldigt fel... | |
|
Haha *ASG* Då vet jag det ifall jag blir sugen :-) Trevlig helg! MVH Niklas |
|
| Tjaooo... Gubbar läste om m5an som tydligen inte är så kry. Tyuvär så vet jag inte vad de är för fel (MEN) beamer skrev om nödprogrammet vad är de??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.