|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder är WIETEC bra dämpare och fjädrar har sökt på detta och ej hittat så mycket behöver mer info vad tycker ni?Någon som har sänkt bilen med detta märket?Bilder uppskattas. Länk:Länk Bmw 4 ever and ever.... | |
|
Skulle jag oxå vilja veta. ///Johan Länk |
|
|
Får mina nästa vecka. Får väl rapportera sen... =) |
|
| Om du menar Weitech eller hur det stavas som du köper på exempelvis Bildelsimporten så har det fungerat långt över förväntan för mig. | |
|
Mina grejer har med fungerat bra. Min bil: Länk /Daniel |
|
| Bra, för det är dem jag väntar på! =) | |
|
Låter fint bara till att beställa då.Hur mycket skall man sänka en E-36 fram/bak så det blir lagom?Mer fram än bak eller?Likamycket? Länk:Länk Bmw 4 ever and ever.... |
|
|
2-4 cm mer fram brukar arta sig bra på E36. Ang. fälgar så kan du glo lite på www.svenskafalg.se och www.specialfalgar.se. De har rätt snygga, och relativt billiga, saker. När det ska till däck så kan du kolla på www.hjulhandla.com, www.bythjul.com, www.dackonline.se, home.swipnet.se/wheelbase. |
|
rax |
Jag har monterat weitech, 30/15 + dämpare. Gick lös på ca 7000kr. Var hårda och fina i ca 3 månader. Nu efter 6månader är dom ungefär lika bra som orginal M-sport var efter 25' mil (= halv kassa). Alltså min erfarenhet är att dessa dämpare o fjädrar har utomordentligt dålig kvalite. |
|
Mina Weitec gick för 3600:- + moms. =) Men de var också lika ruttna som dina... Det blir nog Lesjöfors á la Mekonomen nästa gång. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Har har Weitec på min och nu efter ca 4´mil så har dom blitt behagligt "mjuka" kvallen är det inget fel på tycker jag. /Peter |
|
|
weitec har funkat bra för mig med beemwee |
|
|
Falcon Om de har blivit "behagligt mjuka" efter 4.000 mil, hur tror du inte att de är efter 6.000? Fjädrar/dämpare med kvalitet ska hålla nästintill samma skick i de där 4.000 milen. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Camata, dämparna är inte "svampiga" eller ngt men jag upplever hela satsen som mer "behaglig" nu än när det var nytt. /Peter |
|
Ulke |
För dem pengarna (7000) skulle jag inte tveka på att använda antingen: Bilstein sprint+Eibach Fjädrar eller Bilstein PSS-kit Alternativt H&R/KONI Jag har sedan länge haft kontakt med tyska styling/entusiastklubbar (forum) och de har alla sagt samma sak....KW väghållningssatser är det bästa du kan köpa på konsumentnivå H&R/KONI tätt efter..... Weitec ÄR ett billighetsmärke med kvalitet därefter, kan fungera bra enligt en del, men om man kör mera aktivt då håller det inte vare sig rent funktions eller prestandamässigt... //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.