|
|
|
|---|---|
|
En kompis har en Camaro z28 V8 typ 94 eller 95... Han har tröttnat på sina ca 300hk och är sugen på en kompressor! Han verkar bara hittat färdiga kitt för ca 50.000kr.... finns det billigare "kitt"? Eller nånstans man kan skaffa kompressor hyffsat billigt? Tack på förhand | |
|
Jag vet inte hur billigt de är men www.enem.se är riktigt grymma på de där kompressor kapitlet =).. Mvh uffe |
|
| Okej, ska kika lite ; ) | |
|
Här hittar du kompressorer. Iofs bara skruvkompressorer men då detta är de bästa så är det väl dumt att nöja sig med sämre... :) Fördelen med en centrifugalkompressor är att den är lättare att montera och få plats med. Länk /Jonas |
|
|
Noen som vet hvor man kan få kjøpt Vortech kompressorer? Ny som brukt. Stefan. |
|
|
har kollat lite på kompressor-kit till corvette, hittat en fima som säljer Eaton-kompressorer.. hur bra är dom? De är såna som man monterar ovanpå insuget, (läs v8). har fått för mig att dom är gammalmodiga och dåliga TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Eaton M90 heter den, ska tydligen ha nån bra bypass-ventil också, som gör att den inte stjäl effekt vid låg-last. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Inget fel på Eaton. Eaton M45 sitter som standard i alla MINI Cooper S. | |
|
Gik säljer nya vortech satser Bättre att stessa en fläkt än fläkta i stressen |
|
|
Jag har en Kompressorsatts som är tillsalu.. Det är en Powerdyne BD-11 och är till V8 motor ...Ring för mer info på 0733-560303 Mvh Bosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.