AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
672

ny sporthoj från bmw

hej..nu kommer k 1200s med drygt 160hk,,,kan väl nästan utmana r1:an och ninjorna
Länk
Länk
Skulle inte tro det....nog för att bmw gör fina bilar men hojar gör nog japanerna bättre.
men 160hk är bara 12mindre än r1:an....men innan uppdateringen hade r1:an bara 150 så bmw:n tar nog dem som e från 98-99
Jo visst, men så är det ju inte bara motorn och hästarna som räknas.
BMW's hojar har aldrig fallit mig i smaken, säkert skitbra motorcyklar men ofta designmässigt fula (Hacke Hackspett t ex.) och på gränsen till tråkiga, japanerna är nog snäppet bättre när det gäller tvåhjuliga fordon.

MVH,
E38B12
det är för mycket teknik i bmw:s hojjar oxå
Håller med föregående talare, BMW har aldrig lyckats göra en snygg hoj. Skum design..

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
jp
464
jpn
523im -99
finns ingen som slår japanerna på fingrarna när det gäller bågar!

B-M-W
ducati har gjort vissa som är snygga men inte så snabba
Hur kan den här hojjen vara ful?

Länk
Länk

..fetaste offroad'en som någon grusväg skådat ! :-D

Men jag håller med om att det inte bara är HK och NM som gäller, men så är det väl på alla fordon? Helheten räknas.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Håller med Erito. Jag tycker BMW:s bildesign går igen i MC-designen (eller om det är tvärt om). Kraftfullt och tyskt. Stilrent, fina linjer och hög detaljfinish. Precis som man förväntar sig en BMW.
Japsarna gör runda och plastiga bågar som ser snabba ut (och som är extremt snabba). BMW gör, som sagt, stilrena bågar med hög detaljfinish, kraftfullt utseende och bra komfort (känner ni igen mönstret från bilarna?).
Se denna senaste bågen som en M5:a. Bra komfort, stor och välutrustad men ändå mycket snabb. Ingen supersportcykel, men ändå en förbannat snabb skapelse som förmodligen har andra egenskaper än bara fart och fläkt.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ska man åka Paris-Dakar liknande äventyrshoj är nog BMW att räkna med. Även touringhojarna är nog konkurrens kraftiga.

Men sporthojar med höga prestanda gjorda för banåkning, då har inte BMW mycket att hämta mot japs och italienare, tyvärr!
håller med björnb....men det jag inte förstår är varför dem måste sätta in så mycket teknik i en sporthoj....
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag kan inte prata illa om BMW MC - jag äger nämligen en själv.
Jag är jättenöjd med den. Jag är inte en sån kille som kör bana. Jag är inte en sån kille som gillar att ligga över 200 blås och pressa. Vad gäller kraft i cykeln så finns det nog för mina behov.
Så om man skall prata allmänt om hur bra motorcyklar jappsarna gör jämfört med tyskarna så ska man väl ta helheten i diskussionen. Pratar man bara fart och väghållning så pratar man ju bara om en del av motorcyklarna och om ett litet segment av dem. Extrema sporthojar där du skall runt en bana vinner japanerna och italienarna. Ska man se till kvalite och komfort, så har de en del att lära. Även gällande tekniska lösningar ligger BMW långt fram med sina bromsar och upphängning. Därmed inte sagt att den har bäst väghållning för det.
Ser man till helheten är iaf jag övertygad om att det kommer att bli BMW för min del nästa gång också.
Den är bekväm.
Den är uthållig.
Den är underhållsfri (mellan 1000 milars servicearna)
Den har tillräckligt med kraft för mig.
Sedan är ju utseendet bra tycker jag - man känner igen en BMW för att den är annorlunda. Jappsarna liknar ju varandra mycket.

Ha en skön sommar på era tvåhjuliga fordon - och kör försiktigt där ute, billisterna är livsfarliga.

Mvh

/NP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.