|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det sant? Jag hörde en som hade sånt och det blev bättre. I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
|
Med spacers flyttar du ut hjulet och då blir ET-värdet ännu mer fel. ET-värdet är negativt på 99% av alla bilar och med spacers minskar värdet ännu mer. Dvs. om du har en fälg med ET 35 mm (vanligt på "piratfälgar" till E36/E46) och sätter dit 20 mm spacers, har du fått ET 15mm. För att öka ET-värdet måste du flytta in hjulet och då måste du ta bort gods på fälgen... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, bilen som hade spacers var en E34 535. Tack för hjälpen än engång. Få se vad händer imorgon. I'll let you know. I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
|
Nu har jag varit till däckfirman och mina fälgars ET är 35, alltså inte 40mm som det stod i hans häfte. Han sa att han har sålt samma fälgar till två andra kunder och de verkar nöjda eftersom dem inte hört av sig. Hur som helst, så sa han att jag skulle byta soindeled, sen skulle han bjuda på fyrhjulinställningen, skulle inte det bli bättre så skulle jag få välja 4 andra fälgar. Det låter väl som en bra deal? I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
|
Måste tilläggas att fälgar som han tittade på var 17 (8) som var 35mm ET på. Mina fälgar är 17 (8,5), men jag tror ändå att mina är 35mm precis som dem med (8) men han trodde att mina skule vara 38mm. I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
|
Grodan, låter som en seriös handlare som vill ta sitt ansvar! Hoppas att det löser sig efter spindelledsbyte (du får byta hela bärarmen!) och hjulinställningen. ET/IS-värdet brukar som jag skrev tidigare, stå instansat/ingjutet på fälgen vid navet och/eller baksidan. Bättre att kolla direkt på fälgen än att slå i kataloger som inte verkar stämma... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B// Jo vi tittade även på fälg-exemplaret som han hade i butiken,dock var den som sagt 17(8) och min är 17 (8,5). Men vi misstänkte att det är samma på min. Jo jag vet att jag måste byta hela bärarmen:( Som tur är min far mekaniker vilket göt att arbetet bli gratis;) I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
|
Johan B// Jag tittade idag på mina fälgar och det är ET40 på mina fälgar. Vad tror du om det? Sen så var jag till en annan däckbolag och skulle köpa nya däck (fram) för att jag trodde att min spårighet kunde bero på det också eftersom däcken är 2mm mer slitna på kanterna utåt (framdäcken alltså) Säljaren skrattade åt mig och även han sa att det är fyrhjulställningen som är lösningen det är inga fel på dina däck eller fälgar, jag sa även att ET var 40 och han sa att det är helt normal. Han sa, bussningar bak eller fyrhjulinställning men först byt spindelleden precis som däckfirman jag köpte fälgarna ifrån sa. Snack om att bli förvirrad:)) Men vad tror du, jag har ET40 jag trodde att det var 35 ,men det var fel jag har 40. 35 vardet på 17 (8) och mina är 17 (8,5). I'd rather be dead and cool, than alive and uncool. |
|
| hur gick det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.