|
|
|
|---|---|
|
jag ska lacka passagerardörren och lite på framskärmen, är det någon som kan ge mej några tips hur jag får bort dom listerna som sittter på mitten. lovade nämligen lackfirman att jag skulle plocka bort dom.... tacksam för svar... | |
|
bara att dra utåt...räkna med att clipsen går sönder...det sitter clips i listen som sitter i hål i dörren..lättast är om du tar och bänder ut listen i bakkant på dörren och sen fortsätter att bända utåt så lossnar det av sig själv! MVH Johan K |
|
|
Är det likadant med listerna på kofångarna? |
|
| bara clips.inget skruvat från insidan?? | |
|
Bara clips.. det erfarade jag när nån "råkat" slita bort min list utanför jobbet... Det var iofs listen efter bakom dörren. mvh Sahlin |
|
|
Jag ringde till BMW förut.. och råde mig att om man skall lacka listerna så skall man nog köpa nya lister som är ej behandlade.. och lacka de iställe.. Då dina lister är behandlade redan får du svårt att få färgen fäst på listen.. och nästa gång du kör med högtrycken så kommer färgen lossna efter ett tag.. Det vara bara en liten tips och erfarenhet.. |
|
|
det var bara en liten tips ifall om du för dig att lacka listerna .:o) |
|
|
Listerna runt om sitter med popclips = bara att dra listen utåt. Somliga kan sitta hårt/klibbat fast av väder o vind så ta det försiktigt då plåten lätt ger med sig. Häv inte med något verktyg. Använd fingrarna. Listerna på kofångaren sitter inte ens med clips. Samma teknik som glasskartonger i plast. Listen har spår som kläms fast i kofångaren. _ Kjell Thoäng Tidigare forumräv - Nu svikit till förmån för TCS |
|
|
Hej. Ibland så måste du skjuta listen sidleds också, dvs inte bara dra listen rätt ut. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
pob |
Eller så mattar man ner dom så bör färgen fästa... Kärleken - Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.