AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.494

Ny 3-serie

Sida 1 av 2
Wi
6
Wiffe
BMW 320i Touring -02
BMW 740iA -01
Jag undrar om det är någon som vet när nästa version av 3-serien kommer. Både 5:an och 7:an är nu bytta. Borde inte en lansering av en nya 3:a ske inom kort. Har någon i så fall bilder eller uppgifter om denna?

Markus
Denna frågan är besvarad många gånger innan. Mitt förslag är att använda sökfunktionen ovan. sökord: ny AND 3-serie
Som de ser ut nu är de 2:a eller 3:e kvartalet 2005.

De finns spionbilder, men absolut inget som är konkret.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Eller kolla här:
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
E90 ser klart mumsig ut på ams-bilderna. Kul också med lite nostalgibilder från 76 och framåt.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Läckert med de extra motorhuvsvecken som markerar frontens BMW-märke, och tack och lov så är blinkersen tillbaka vid sidan om lysena. Detta verkar vara "äkta" bilder och i mitt tycke klart mumsiga. Dags att rikta in sig på en ny betällning!
Är det bara jag som tycker att de tjockare listerna på överkanten av 'njurarna' på cab bilden (kommer säkert att se likadant ut på coupé) är fruktansvärt fula och stör harmonin i designen?

kanintänder på en bmw... :-(

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nix den tjockare listen är inte snygg, även 645:an skulle klara sig bra utan denna. Men sedanen och touringen ligger helt i min smak, kanske lite fegt men man "vågar" lite mindre med volymmodellen:" wird der Designschritt weniger revolutionär als bei den zuvor erneuerten größeren BMW-Modellen ausfallen. Bei der volumenträchtigsten Baureihe dürfen keine Kunden vergrault werden." Lite konstigt tycker jag att det är att den kommande 2,2l med valvetronic fortfarande bara skulle räcka till 170 kusar medan 325:an skrämts upp till 210 och 330:an till 250. En m3:a med v8 och 400 kusar låter ju inte fel för att inte tala om en kommande csl med 450 hkr!!
I nya numret av AMS finns fina bilder på e90. 335d med biturbo, 272 hk och 560NM lär ju bli en riktig dräpare.
undra om bmw gör så att man har en diesel som starkaste motor i introduktion av E90 som man hade med 1-serien.

den där biturbo deiseln ska väl dyka upp i E60 ganska snart?

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Nya dieselsexan på 272 hk/560 Nm dyker upp i 535d i september och strax därefter i X3 3,5d.
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Är det någon som norpat den polska broschyren från tryckeriet?

258 hästar i nya 330 skäms inte för sig och interiören verkar lovande. Däremot tycker jag att E60 är snyggare exteriört. Men som alltid - man ska inte döma förrän man sett live.
Hua! Om det där är riktiga bilder så hoppas jag BMW knackar om bakpartiet ganska kraftigt före lanseringen. Baken är en blandning av samtliga japaner från 90-talet, mest mazda 323 sedan och mitsubishi galant. Urk. Resten såg ok ut.
håller med carl...baken är itne snygg
Skall verkligen 320i bli fyrcylindrig med 150HK? Eller är det några speciella polska upplagor? :)
325i 218 HK låter ju bra iallafall.

Broschyren kommer från slovenien enl. AMS.
Måste säga att jag är positivt överraskad över formen.

Ola
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag brukar inte gnälla över att bmw-modeller liknar andra bilar, men det finns något svagt svagt , men obehagligt, drag av Mitsubishi Carisma över karossen som den ser ut här.

Men man ska se IRL innan man säger bu eller bä.

erito:

Japp, 320i blir fyrcylindrig, samma 150-hästars Valvetronic-fyra som i 120i. Det gör att glappet mellan 320i/150hk och 325i/218hk blir ganska stort. Törs man måntro hoppas på en 320 Turbo på ca 175 hk däremellan...?

Apropå designen så anser jag att E90 blir ännu ett lyckokast för BMW. Baken är väl kanske inte så "BMW-mässig" men jag kan inte riktigt hålla med om att den är ful. Tycker att man klart och tydligt ser att det är en BMW 3-serie det är frågan om, grundformen/profilen är i stort sett densamma. Och nya inredningen är kalas!!!

Som Chris Bangle sa i en intervju (i am&s tror jag det var)för inte så länge sedan: "3-serien är etablerad i sin form, på nästa generation (E90) blir det bara frågan om förfining och finslipning".

MVH
bmw_chrille: håller med om att nya trean nog blir en fullträff. Men en 320i turbo på tex 175 HK gör ju att det säkert kommer 'trim chip' till den (omprog. av insprutning, laddtryck) och vips har man en 320 på över 200 HK till en säkerligen mycket billigare peng än 325i. Frågan är om det är bra eller dåligt? :)

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
jag tror snarare på en valvetronicversion av 2,2 l sexan på kanske 180-185 hk, kanske som "323i".
erito:

Visst, med turbo följer alltid trimchip. Men jag tror ändå att en 325i och en 320 Turbo/200+ hk är två väldigt olika körupplevelser. Helt olika motorkaraktärer som tilltalar olika köpare.

Men är det mest bara fartresurserna som lockar så är det ju en lysande affär att chippa "320Ti:n" till ca 220 hk för ca 5-6kkr istället för att beställa en 325i, med ett merpris på ca 30kkr(?).... Tanken lockar nästan... c",)

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.