|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har o-ringat. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| hur mkt uppstick och vad för tråd??? och är blocket och toppen plana? om det inte spikar bör det inta gå packningar.... | |
|
har 1mm pianotråd. 0.3mm uppstick. blocket är plant, toppen som jag hade på nu senast är inte plan.. Ska på med en bra topp imorgon. allt är iordninggjort för att bultas ihop. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Ekblom: har du svarvat dina kolvar eller sankt kompressionen pa annat satt? Undrar eftersom jag sjalv ev snart ska borja planera for turbokonvertering pa en m30. Det behovs vall pa en m30 om man ska ha runt 450 hastar? Mvh Richard |
|
|
ja, då måste du kompsänka. Jag har svarvat av kolvtopparna, och o-ringat blocket. Men det finns dem som kör med en tjockare packning av stål-lamelltyp också. Hade jag byggt en ny motor idag så hade jag nog letat reda på ett par 745-kolvar istället. Fast helst ett par smidda, allt beror på budgeten. Ett annat bra knep att sänka kompet med drygt ett kilo är att byta topplock till M30B35, alltså den som finns från 88-92, katalysatormodellen. Toppen passar rakt av, har större förbränningsrum, större insugsventiler och större insugskanaler. JAg provade med en sån topp själv, men den var skev, så jag bytte tillbaks till min första. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
angående alpina pakningen vad kostar en sån? hm jag funderar på vilket som blir hållbarast och roligast till vilken kostnad turbo/kompressor eller m5topp. ps har en m30 motor från -88 8,8/1 i kompförhållande? vargen |
|
|
helt klart är det roligare med överladdat!! garanterat billigare hästkrafter! Hållbarheten är god som bara den! alpina-packningen kostar 4-5tusen tror jag. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
3300 gav jag med BMW-rabatt om jag inte minns fel. jimpa |
|
|
kan man återanvända den packningen? TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Nej.. jimpa |
|
|
ekblom: "Hållbarheten är god som bara den!" Är det därför din bil blåryker? ;) ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.