|
|
|
|---|---|
|
Årsmodell: 2002 Mätarställning: 3.300 mil Färg: Stålblå metallic En svensksåld facelift 318 touring, 2.0 143 hk, Klima-automatik, Elspeglar, Eluppvärmda ytterspeglar, Elfönsterhissar fram, Airbag förare & passagerare, Airbag sidor fram, Airbag A-stolpe, BMW fjärrstyrt centrallås, BMW stöldlarm, BMW startspärr-immobilizer, DSC – dynamisk stabilitetskontroll, Yttertep. Mätare, Färddator liten, M sport-multifunktionsratt läder, BMW Radio Business CD RDS, Stolvärme fram, Fällbart bakre ryggstöd, Insynsgardin+lastnät bagage, Höjdinställbara strålkastare, Dimstrålkastare, Regnsensor, Shadowline, Takreling, Vita blinkersglas, Samtliga däck och fälgar i MYCKET bra skick: BMW Aluminiumfälgar M68 17" med Dunlop SP8080 (mindre än 1000mil), 15” dubbade vinterdäck Goodyear Ultra Grip på plåtfälg med orginal hjulsidor (ca 400mil) M-paketets inredningslister Alu Cube Black, M-växelspaksknopp, instrumenthus med riktig kolfiberpanel och alu-ringar, Velour mattor och gummi mattor, silvervision blinkerslampor runt om. 330 nedre grillgaller i titanlook, kromad grill, lackade dörrhantag, Ferrita rostfrittsystem från kat. och bakåt. Diskret stylad med bibehållen orginallook. Köpt på BMW Solna, jag är andra ägaren, uttagen 2002-02-12, fri service och vagnskadegaranti t.o.m. 2005-02-12, skattad t.o.m. i november i år. Rekondad av PM Bilvård i april i år. Fullständig dokumentation, alla 4 nycklar finnes. Jag säljer. Pris? /Wille | |
|
Eller så här: är jag ute och cyklar med 208000:- ? /Wille |
|
|
En god vän till mig sålde en likadan, i verkligt toppskick (förutom 1 spricka i vindrutan), för ca 190000. Kollar man Blocket verkar de flesta ha ett utgångspris på runt 200´. |
|
|
Två av de tre -02'or som ligger på blocket har gått längre och har utgångsbud på ca. 205', de nämner vidare inget om skick på bil,däck,fälgar. Olika utrustningsnivåer fast inget exceptionellt. En avstickare en -02 som gått 8000-8500 som han begär 177' för. Jag kanske ligger lite högt? /Wille |
|
|
Så där, då satte jag 203':- som pris, länk till annons på Powerbörsen med bilder: Länk Kommer ut på blocket snart också, tackar för råd ErikBerg... Svårvärderad modell /Wille |
|
|
Då kommer samma fråga igen...ett halvår senare :) Jag behöll bilen trots att jag hade ett par köpare på bilen. Det som tillkommit är: Bilstein Sprint stötdämpare Eibach fjädrar 35mm Solfilm, 9 rutor (Kvitton finns såklart) Bilen har nu gått 3900mil, däcken är obetydligt lite mer slitna. Jag hade tänkt ett utgångspris på 185 kkr, låter detta vettigt? Bilder på bilen (Phosphyre Halos sitter inte längre på bilen): Länk Mvh, /Wille |
|
|
Jag tror att den är säljbar kring 170kkr. Asken |
|
|
Halloj Asken Jag satt bara och snabbsurfade blocket, den billigaste 318 touringen sv. såld -02 har utgångpris på 182', sedan ser ju min betydligt trevligare ut :) Jag har även kvar orginal fjädrar/dämpare, funderar på att montera tillbaka dessa då de nya har gått väldigt kort samt att det oftast inte är någon som vill betala extra för dem. |
|
|
WilleW, En bekant sålde sin förra veckan privat för 182 tkr. Sv-såld, i stort samma mil och utrustning som din. Mvh Henrik |
|
|
Tackar för feedbacken Henrik. Jag har lagt ut den på blocket med 179 000:- som pris, kommer väl upp under dagen. Funderar på att lägga ut den på autopowers annonsbörs också. Mvh, /Wille |
|
|
Det blev som herr Asken förutspådde, iofs gick det fort, han får betala vägskatt (de nya roliga priserna) vid årsskiftet plus att det snart är dags för insp.2 som förmodligen inte kommer att kunna gå under fri service. 170 000:- blidde det.... Nu återstår en lååång väntan på nya bilen från Inglostadt. Mvh, /Wille |
|
|
Wille: vad blir det istället? mvh Anders |
|
|
Firren: A**i A3 Sportback 2.0TFSI med massa skoj... Hur gillar du 320'n? måste vara värsta lyxbilen jämfört med din tidigare Mazda som Jens berättade om :) Porsche får vänta ett tag men det kommer... Mvh, /Wille |
|
|
Wille: lika bra att du låter dig bli rejält biten av porschebacillen ASAP, man lever bara en gång ;) Säg till om du vill ha en provtur (fast rödingen behöver mycket bättre väder och dessutom står den på pallbockar, men ändå) 320 är så j-a mycket bättre än mazdan, å andra sidan var ungefär allt bättre än mazdan... jämförelse är svårt :) Men bara en sån sak som att ha radio som fungerar är stort! mvh Anders |
|
|
Firren: Jag har hört att 993'orna är lite nervösa när det är annat än torrt på backen ;) Radio är klart undervärderat... Jag åker gärna med på en provtur när vädret tillåter. Tillbaka till topic: Det är ju insp 1 som är på gång, ingenting annat! :) Vorde lite skumt att få till en insp 2 vid 4000 mil :) Mvh, /wille |
|
|
willeW: Va det verkligen shadowline på din E46? /Johan Min bil: Länk |
|
|
Nja, jag klippte ur annonstexten som BMW Solna hade när jag köpte bilen. Shadowlinelister ser i stort sett likdana ut som de lister jag hade, men shadowline är som "vanliga" kromade lister som har svartlackerats. Det är framförallt i bakrutan som de skiljer, det märkte jag i somras när jag försökte byta till kromade lister :( De svarta listerna är i 318 fallet är snik precis som att dörrhantagen är olackerade orginal. /Wille |
|
|
WilleW: Va inget ont emot dig. Är en del som tror att de har shadowline bara för de har svarta lister som som sagt sitter på de svagaste E46orna standard. Äkta shadowline kostar 8100:- extra och det brukar inte folk vilja lägga extra. Snygg bil du hade iaf ;) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Johan99: Tackar! Jag såg skillnaden på shadowline och snik när jag kollade på en kompis 330iX touring -02 med stora M-paketet. Riktigt komplett bil du kommer att ha när du får på dina HRE fälgar, snygg och klockrent färgval! Mvh, |
|
|
WilleW: Jag tackar också :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.