AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
28.296

BMW vs. Saab!?

Sida 9 av 12
Visa användare
43
AeroGirl
Z3 2.8 Roadster -98 :D
Firren:
Jag har inte tänkt mig en så gammal bil som en 80:a..
Sen är jag inte helsåld på Porche även om de säkert erbjuder körglädje!
Tycker Z3 är mycket snyggare och utséendet är viktigt!!
Å Cabe är inte fel, inte ens på vintern och särskilt inte med en hard-top! =)

Baloo70:
Det var ju trist... =(
Kan vi inte ses i GBG då!? Där lär de väl erbjuda Z3 för provkörning!!???

Turbo-power!!
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Aero: gott, då vet du vart du vill - lycka till med letandet, den helt klart bästa biten av ett bilköp, i mitt tycke :)

mvh
Anders

PCS #8050
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
AeroGirl, Baloo:
På Asplunds bil finns det en 2.2:a med fin utrustning. Dyr, men kan väl fungera som referensbil.
Länk
Visa användare
43
AeroGirl
Haglund:
Tackar för tipset!!

Firren:
Jag är nog mer som ett litet barn då! Kan inte vänta utan vill hitta den rätta bilen nuuuu!!! :)

Turbo-power!!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
AeroGirl:
Åk ner och kika på bilen idag då om du inte kan vänta. :) De har öppet till 6 på bilförsäljningen. De är jättetrevliga där. Fråga mig. Springer där varannan vecka känns det som... Hrm.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
jag är precis likadan, och ibland råkar faktiskt första bästa bil även vara just den bästa :)

(har ju hänt att det inte riktigt har varit så heller... humm humm)

mvh
Anders

PCS #8050
Ja Asplunds Bil är kanon!! och ska du ha reservdelar så snacka med Janne för han är oftast så stressad att han ej tar betalt för grejorna... säger bara "vi tar det en annan gång" ;) bra och billig service ;)
theprophet: Det låter onekligen lockande. Så om jag fattat det hela rätt kostar inträde 40kr, startavgift 50kr samt 20kr per åk. Låter inte så fasligt dyrt.

201m med FWD hehe, kanske i mål innan solen gått ner iaf.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Perran_: Det tycks ska stämma bra! å så behöver du ju Hjälm och "heltäckande" bomullskläder! Och givetvis lagliga däck =)

__
Länk
Lagliga däck ja! Nemas problemas :) Skulle dock haft bättre däck, nå racedäck. Helmut har jag också hehe.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Su
213
Sune
E60 535d -05
Synd att intresset för corvette c4 är så svagt.
Garanterad nackvridare i dubbel bemärkelse, man måste vänja sig att folk vänder sig om och tittar efter en hela tiden.

Väldigt fina bilar, man kan få en fin C4 för ca 100-120.000kr Kostar inte mycket att äga heller, Jag har själv en Corvette och betalar endast 960kr för en helförsäkring/helår hos Bil&Mc försäkringar (entusiastförsäkring).

Sune
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Aerogirl, har du vägarna förbi här kan du få köra både M3 o Z3 (med lite planering). Funderar själv på det sistnämnda men det är det ingen som vet=)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Sune: Antar att du har strokat din till 383? Har en polare som gjort likadant med sin och snart åker en kompressor på den. Men den går inte illa nu heller direkt.
Japp helt klart är det en blickfångare utan dess like. När man är ute och glider tittar allt slags folk, allt från lillgrabbar på 12 år till tanter på 80 bast.
Har du märkt nån skillnad i avgasljudet efter strokningen? Jag upplevde det som en ganska rejäl skillnad på polarens bil.
Är sjukt sugen på en manuell C4, typ 85-86. Vad har du för årsm?

Skulle sett i fredags 11/6 på studenten, när polaren skjutsade en student i sin svarta Vette och en annan polare gjorde likadant i sin vita Vette med 18" Anterafälgar :) & jag fick äran att låna en vråltrimmad Porsche 944 Turbo av en tredje polare, då var man lycklig :) Maken till blickar vi drog åt oss har jag aldrig varit med om. I vissa fall kanske det berodde på att vi bjöd på lite show emellanåt :)

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Så Aerogirl då har jag fixat en brovkörning av en Z3 2.0 i Gbg på lör eller sön.. BMW Group hade en vinröd en som vi kan pröva =)
Visa användare
43
AeroGirl
300+
Ja jag kan ju höra av mig när jag är i Småland nästa gång.
Har ju t.o.m. släkt där neråt.. har bott i Växjö i typ fem år.. =)

Baloo70:
Först; Du är grymt söt i din tomteluva!! ;)

Verkar vara fullt med tomtar på den här sidan.... "Nissar" å tomtar i röda luvor :-P

OK, Baloo då tar vi söndag för då ska jag ändå till GBG.. Perfekt!!! En liten mini-sexa! Hade gett mycket för att få se hur de kolvarna ser ut!!!!! :D

Su
213
Sune
E60 535d -05
AeroGirl: Inte meningen att kidnappa din tråd så här men han vill ju så gärna veta....

Perran_:

Här följer min setup:

Röd Corvette C4 1984 targa med 17" Tramont högglanspolerade splitfälgar.

383cubic inch stroker, Raceprepat block, Keith Black flata hypereutectic kolvar, 11.1 kompression, Eagle smidda I-beam stakar, Eagle stålvevaxel, allt balanserat, Holley 750 dubbel pumper förgasare (dumpat insprutningen)
Edelbrock Performer RPM insug, 1" förg spacer, Mallory HEI tändning, street/strip portad World Sportsman II toppar 2.02/1.60 64cc dubbla ventilfjädrar 200cc runners,
1 5/8" Long tube headers, Hemmabyggt 2 X 2 1/2" avgassytem (raka rör&inga kattar), 1.6 stålrullvippor, Rhodes lifters, 224/234 0.496/0.520 @ .050 kam (med 1.6 vippor), True roller kedja
Melling Högvolyms oljepump, Rensad luftpump, ARP bultar överallt.

Som du ser är motorn inte helt original längre, och ja, avgasljudet är inte att leka med efter strokningen, speciellt när man har raka rör som jag :)

Sune
Tack för infon, det var inte illa pinkat hehe. V8-orna är väldigt lättrimmad för att vara sugmotor. Stroka från 350 till 383 och få ca 180hk mer. Förutsätter att du hade ca 247hk orginal? Visst hade 84-orna TBI istället för TPI?

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
43
AeroGirl
Förresten..
Är det ngn som vet om det är diametern på kolvarna eller slaglängden som gör att volymen är så liten på den minsta sexan?? Eller en komination ca 50/50 kanske!??
Fan, kan inte sluta tänka på de där kolvarna alltså!! Kommer inte kunna somna inatt! Köper jag en sån kommer det vara det första jag gör! Ja, skruva ner motorn för att kolla!! =)
HAhaha ja gör det :P

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Su
213
Sune
E60 535d -05
Taget från följande:Länk

M50/52 2.0:an har 80 x 66mm borr/slag
M50/52 2.5:an har 84 x 75mm borr/slag
M50/52 2.8:an har 84 x 84mm borr/slag

Jag har 102.32 x 95.25mm x 8 jämfört med dessa pyttemotorer ;)

Sune
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.