|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
|
HAALLÅÅÅÅÅ!!!!! Ge f*n i att förpesta min tråd sa jag!!!! Turbo-power!! |
|
|
Haglund: Som jag sagt förut kan min Saab svänga utan att jag har moddat chassiet. Herrejisanes. Än fast jag vet det så tänker inte jag lägga ner en massa pengar bara för att köra bana. Tänk på vars jag bor unge man, här har inte jag nån bana i närheten. Jag bjuder dig istället till Övik en fredagkväll, då det är många bilar i farten som gladeligen rejsar. Rakt fram och kurvor, vi har våra ställen vi kör på. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
när vi (jag?) menar svänga så pratar jag om tassemarksvägar. så du menar att vi skal lta min diesel mot din bil? är nog det dummaste jag hört. |
|
|
Perran_: Att köra fort på allmän väg handlar om dumhet eller mod. Välj själv. På bana handlar det om bil och förare. Jag antar att vi gjort upp frågan. Ni ställer inte ens upp mot en gammal 318 E30 när det kommer till krita. |
|
|
Beror på vilken tid man kör på dygnet och vars man kör etc. Handlar om bil och förare, så det gör inte det utanför banan haha? Jag ställer upp mot en gammal E30 med en ännu äldre Saab när det kommer till kritan, men tänker inte åka hundratals mil för det. Samma sak gäller dig, du ställer inte upp mot en 2 år äldre stackars Saab med fuskturbo samt FWD. Om du nu är så kåt på att köra ifrån mig kan du pallra dig hit. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran: du kan ju inte ha så väldigt långt till Midlanda, kolla om det finns något tillfälle där, jag kommer gärna. Har man kört på bana så vet man att bara idioter kör lika hårt med bilen på allmän väg. När jag körde MC på bana låg ju knäet i i nästan varje kurva, men aldrig på landsväg. Samma gäller för bil. Man ligger ju inte och pressar bromspunkterna på landsväg, då är man nästan i klass med rattfyllerister. |
|
|
Aero Girl: Ska du hålla till här lär du få vänja dig vid att trådarna ibland tar lite lustiga vändningar och att de som tycker att de har ngt att tillföra kommer att göra det! ;) Men kul att de tillkommit en tjej till här på forumet. =) |
|
|
Nockenwelle: Ja, jag får väl hålla utkik om det blir nån körning där. Har aldrig testat bana, skulle vara kul. Btw har inte Haglund moddat sin rejält i chassiet osv? Iom att han kör så mkt bana är bilen nog inte helt orginal. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Jag såg att alfa-klubben har körning på Midland 10 eller 11 juli. Utomstånde kunde få komma med. Tyvärr är jag i Danmark då, så det blir lite svårt att vara med. | |
|
Jaha hehe, jag menade inte att jag skulle köra mot just dig :) För jag vet att 330 går bra, men skulle vara kul att pröva på bana bara. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| tebax igen:) jag tror bestämt att haglund har problem med läs kunskaperna, eller åxå bara allmänt trög, har a l d r i g påstått att en saab slår någon bmw lr rwd bil på bana (har skrivit detta ett antal ggr innan) så förstår inte riktigt vad problemet är. rent logiskt, borde inte en bmw gå runt banan fortare än en saab? | |
|
Kunde inte sagt det bättre själv. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Ni$$e: Beror på vilken BMW och vilken S**B. Och framför allt på chaufförerna. Och Haglund har rätt i att det är på bana man visar vilken bil som är snabbast - på allmän väg handlar det oftast om att den som har sämst omdöme kommer först.... /// Gunnar E. P.S. Haglund, är man välkommen till Anderstorp med E28:an?? ;=)) |
|
|
Perran: Att jag nämnde att jag själv inte kunde vara med var mest bara orsakat av allmän ledsamhet över att inte själv få köra på Midlanda. Att jag skrev inlägget var egentligen menat som ett tips till dig, eller vem som helst som läser tråden, om en möjlighet att köra på bana. Själv får jag hoppas på nya möjligheter senare. |
|
|
Aha ok hehe. Inte lätt att ha huvudet på skaft hela tiden när man skriver så fingrarna snart blöder. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| beror på bana... frågar du en amerikanare så har jag inga som helst probs med att ställa upp, en oval är inte mkt svårt att köra på och där har hans 318is inte mkt att säga till om. det jag vill få fram är att saaben är den bättre allaround bilen bland annat | |
|
Vad är en bra allroundbil? En sådan är ju en stor kompromiss. Vad man väljer att prioritera upp eller ner i den kompromissen är ju till större delen ett utslag av personliga värderingar. Att BMW inte bygger allroundbilar till måttliga priser är knappast någon nyhet, särskilt inte bland detta forums deltagare. BMW köps (eller bör i alla fall köpas, tyvärr finns det nog en och annan som köper BMW för "prestigen") av folk som sätter extra stort värde på någon eller flera av egenskaperna komfort, köregenskaper, kvalitetskänsla, design, motorkaraktär och liknande känslomässiga faktorer. Praktiska transportmedel tillverkar så många andra märken till bättre priser. |
|
|
En 9-5 Aero sportkombi är ju en fantastisk familjevagn som är väldigt snygg och går bra redan orginal. Det är en hyfsad allroundbil. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Det var ju ni som började klanka ner på "en gammal 318 E30". Den hade ju ingen körglädje och sedan hade era Saabar körglädje och hade bra väghållning. Har inte utvecklingen gått framåt hos Saab sedan E30 slutade tillverkas? Min bil är inte direkt moddad. Jag har annat avgassystem och sänkfjädrar i princip. Mycket längre än så sträcker det sig inte. Jag har rostiga originaldämpare från 1990 och originalbussningar i allt utom kränghämmare där det knappt märks någon skillnad. Bilen har dessutom gått 15.000 mil. Just det ja. Jag har lite kramgoare stolar än original, men det gör knappast något för prestandan. Med andra ord har ni en fair fight mot en gammal 318 att anta när ni är neråt landet. En gammal 318 håller för att köras på banan original. Nödvändiga modifikationer finns inte mycket mer än bromsvätska. Vill ni se den exakta setupen så kan ni kika här: Länk Läs längst ner på sidan för dagssetupen. |
|
|
gunnare: Absolut! 518i E28 har åkt innan på våra banträffar. De är inte helt oävna som alla tycks tro. ;) Kom och kör bara! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.