AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
616

Har topplockspackningen gett upp?

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Har en 325 tic, kör med Köhler 2mm stålpackning... Den är ju omtalad att ha strulat för många, men den har hållt 50 mil för mig iallafall....Idag kollade jag under oljepåfyllninglocket efter att ha kört... då såg man pytte lite vitt bland oljan, inte mycket alls... Är det nåt dumt som hänt? Bilen går hur fint som helst! Kan det annars ha att göra med att det regnat sen natten till idag och är riktigt fuktigt ute nu?

Vore nice om nån vet vad orsaken kan va!

Tack på förhand!
Si
765
Simon01
120dM -08
Lite vitt klet kan det ju alltid finnas under locket, särskilt om du kör mycket "smårundor".
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Tyvärr kanske din topp har spruckit... Lyft på v-kåpan och se efter.
Första tecknet till sprucken topp e just klet under v-kåpan.

Mvh Limmet

Www.Limmet.se
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jo, jag kör mycket smårundor... men det va alltså bara pytte lite vitt, syndes knappt... det kan faktiskt va så att det speglades mot den för tillfället gråa himlen,. för när jag gick ut efter att jag skrev den här tråden, så kollade jag igen o då syntes ingenting : )

Limmet: Om nu toppen skulle va sprucken, borde inte bilen gå som skit då? Eller märks det ingenting?
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Bilen går precis som vanligt när toppen har spruckit, eftersom toppen spricker mellan vattenkanal/"olje ytrymme"
Det enda som händer e att det sakta men säkert tappar kylvattnet som blandar sig med oljan..
Men om det inte finns nått klet så e det ju lungt :o)

Mvh Limmet

Www.Limmet.se
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej!? Usch inte kul om toppen spricker... Men hur pass mycket synns det vanligtvis under oljelocket om toppen spruckit? Är det fullt med "vitt klet"? Eller ska man vara orolig om det finns nån enstaka vit prick?
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Min topp jag just monterat på är nog sprucken. åker runt å ser ut som en rökmaskin, mest när jag står på tomgång eller vid rödljus. har bara åkt en kort runda för att konstatera just detta..
trist!

TwinTurbo=Twice the fun :D

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nää, fan va trisst!

Min ryker inte någonting... har varit ute å kört igen... kollade på oljelockets undersida,.: inget vitt alls!
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Min håller ännusålänge , har inte vridi på nå ladde ännu bara 0,5 - 0,6....

/Robban
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.