|
|
|
|---|---|
|
Min 525iA-93 touring vibrerar vid gaspådrag. Detta känns tydligast vid väldigt låga varv, främst från stillastående. Vibrationerna släpper då varvtalen ökar. Det känns nästan som om motorn inte svarar vid accelerationen till 100%! Tänkte ett tag att det kunde vara "Hardyskivan", den var väldigt sprucken, så den byttes men problemet kvarstår. I övrigt fungerar motorn och växellådan väldigt fint. Är det någon som har haft liknande problem så hör av er. | |
|
Tjena! Kolla hur friskt stödlagret ser ut...kan va det. |
|
|
Har liknande problem med vibrationer vid start och lågvarv,från ca 2000 varv går motorn normalt. Lämnade in den på Bromma bil&motor i går,återkommer när jag vet mer.(visserligen inte samma motor men liknande symtom) ///Johan Länk |
|
|
Kanon, Johan! Återkom med ditt svar snarast när du fått reda på vad felet på din motor är. Vad har du för panna i din? |
|
| Jag tror på Trebor's förslag. Kolla stödlagret. Är det dåligt så kan de ge just sådana symptom som du beskriver. Kan även ge lite vibrationer vid högre hastigheter. | |
|
Meken:530-93 har "lilla"V8an(M60)Lovar att återkomma. ///Johan Länk |
|
| Tar typ en svinblink att kolla om stödlagret är slut...billigt och lätt att byta själv. | |
|
Undrar hur dyrt det blir att inte byta själv. Länk |
|
jörgen_81 |
Kolla tändstiften gjorde så på min 535ia- va ett stift som va sönder så dne gick bara på 7 cyl bytade alla stifrt går nu som en 12a hehe J_81 |
|
På min är det kardan som e krokig.. samma symtom :/= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Jag har svårt att tro att det kan vara tändstiften. Då borde det ha visat sig åtminstone i M-testet som gjordes i våras (kompressionen och tomgången borde ha påvisat det, tomgången går otroligt fint). Det känns nästan lite som om jag kör en turboladdad bil, dvs småblöddrigt till en början (det känns nog mest när jag kör, inte lika tydligt som passagerare) sen kommer den rejält vid 3000 varv! |
|
|
Trebor: Hur kollar man och hur byter man? Trodde man var tvungen att ta ned avgassystemet och kardanen, vilket åtminstone för någon med mina kunskaper inte låter helt lätt...? __ Mvh /Pewe |
|
|
Hej igen! gå under bilen och ryck lite i kardan...om du kan se stödlagret så är det ju ännu bättre. Kardan ska ju inte ge med sig så mycket om du ruckar lite på den...det ska inte heller dunka å slå när du ruckar på kardan. Kanske måste ta bort eventuell skyddsplåt för att komma åt. lagret ska se helt och fint ut...inga gummislamser som hänger. Vad det gäller byte så är det inte alls så svårt. |
|
|
Fick tillbaka bilen i dag,vibrationerna är ett minne blott. Det var ett fläktblad som fattades + lite läckage i insuget till luftfiltret. Vilken skillnad!!! ///Johan Länk |
|
| Ok...så skönt för dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.