|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan har alltid varit lite sugen på en 2002 turbo.. går det att hitta och isåfall vad kostar en sådan då? Rep objekt talar jag om.... eller man får nöja sig med en vanlig 2002a? MvH Bylund!!! West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" | |
|
Mellan 30000:- till 60000 och uppåt för ett renoverings objekt. Bil i lådor brukar ligga på 30000:-. /Pelle |
|
|
Okej. Här var det snabba svar som gällde :) tackar En 2002 turbo är ju helt klart en favorit (i brist på 3.0 CSL) hade varit kul att ha en sådan så man kan få den i originalskick någon gång.. innan alla försvinner... \\ Bylund West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
|
Visst kan det finnas någon bil där ägaren inte vet vad dom har stående är för något...men jag tror dom bilarna är lätt räknade i världen. Jo visst vore det kul att hitta det perfekta 02turbo renoverings projektet :-) Men tyvärr så kostar det en heldel att renovera upp dom här bilarna till nyskick...för det är till ett sådant skick man ska renovera dom till. Eller hur?? /Pelle |
|
|
Ja helt klart! Entusiast som man är så skulle det vara roligt att äga en sådan. Renoveringen är ju inget man behöver skynda sig med endå.. bara man har en komplett bil så man kan pula med den lite då och då. en bil i det här skicket hade varit mums: Länk West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
| Dyrt som sagt att renovera, tror en ny utbytesturbo går på 50.000 SEK! Men det är ju en jäkla cool bil. | |
| Köp en 2002ti (om du hittar nån) eller en 2002tii. Klart coola bilar det med. Eller köp en vanlig 2002 och trimma med Weber. 160 hk når du relativt enkelt. Tillsammans med hottad väghålllning & diff får du en riktigt rolig - och prisvärd! - busbil! | |
|
Blev riktigt sugen när det dök upp en 2002a här på powerbörsen... men tyvärr så är ekonomin knaper för tillfället... Men det skulle inte förvåna mig om det står en 2002a med utseende som alpinas gamla räcer i garaget om ett par månader :) |
|
|
Var närma att köpa en mkt fin 02 turbo en gång...men valde en annan bil i stället med minst lika hög kult status och svansmotor ;-) 02 turbo är numera en ren samlar bil och ska brukas och vårdas som en sådan, ska man ha en kul sommar bus bil då är det bättre att hitta en hyffsad 2002tii alt en vanlig 02 och bygga vidare på. Min ex 02tii med 2,2L maskin 5v sport låda, diff mm gick väldigt bra...och det behövdes rellativt vassa bilar för att hänga på en ;-) En kompis har faktiskt en 02 Alpina under till fixning med race historia. Här är en trevlig 02 alpina länk Länk /Pelle |
|
|
Vad blev det istället för någon trevlig bil? :) Håller med om att en turbo skall vårdas ömt... det mesta slitaget skall komma från polertrasan.. eventuellt lite på en söndags tur också :) Men jag skall köpa en 2002a så fort ekonomin tillåter det.. Skall bli just som alpinas räcer.. kanske till och med en respirator med.. man vet alldrig.... Hade varit kul med originalskick med... men det var ju kärlek vid första ögonkastet när jag såg alpinas oranga räcer på bild!!! Länken fungerar inte till 02 alpinan... Det finns inga bilder på din kompis bil? En annan fråga... hur är inredningen i en 2002a. (en vanlig) finns det olika inredningar? och isåfall vilka? \\ Bylund West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
| Jag har en vän som äger en 2002 turbo...mkt är renoverat men en del att plocka ihop...om intressant? | |
|
Det blev istället en sådan här....med rsr body kit Länk Servern verkar nere...:-) /Pelle |
|
|
Fartglad.. som sagt var så är ekonomin lite klen nu (ett 535 tic projekt går före för tillfället) men till vilket pris ligger 2002an? ----------------------------------------- hehe ajaj det är klart att en sådan bil går an med pelle persson :) följde det med pilot brillor med köpet? ;) är det turbon? \\ Bylund West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
|
Någon som vet hur det är med inredningen? (se 3 inlägg bakåt) West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
|
Det var inte så stora förändringar på inredningarna, men exakt får en som kan sin 02 historia bättre än jag svara på. Turbon hade väl egna stolar osv. Bilen på bilden är en rsr utan överladding...min 930 hade rsr bodykit men 2xresperator *s* Pilotbrillor borde nog följt med med licens för lågflygade porsche *s* /Pelle |
|
|
hehe okej... då får man passa sig om man ser en porsche med sådant bodykit på inflygning i backspeglen :) Det jag egentligen undrade mest om inredningen var om alla gjordes i skin(eller liknande kopia) eller om det fanns tyg versioner... Har nämligen blivit lite skinberoende av att köra min autobahn soffa (750). \\Bylund West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
|
Skin...nje vete tusan om det överhuvudtaget fanns till 02an Men jag vet dom som monterat dit e36 m3 inredning i sin 02a. Det ser väldigt bra ut!! Men varför inte 2 st lättvikts stolar? Ska man ha bus bil så ska den vara lätt ;-) /Pelle |
|
|
02 är grymma bilar! min 02 touring genomgår en omfattande renovering, men när den väl är klar om ca ett år så skall det va i raceskick! inget jättetrim eller ngt sånt, men minimal inredning, två stolar och helst bur. Har ju e36:an som finbil så att ha en 02:a som busbil kunde man ju bara inte motstå! för er som är med i 02-klubben så har jag skrivit en artikel om bilen, kommer i detta numret, såfort redaktionen är klar :) MVH Johan K |
|
|
Tidiga 02:ors stolar trillar man nästan ur i kurvorna, men med att modellen fick fyrkantiga bakljus så blev de lite bättre. Turbon har en egen inredning med en egen typ av stolar, bättre skålning. Luxus modellen hade nerfällbart armstöd i baksätet. Ska man bygga på en busbil är nog ett par vettiga stolar ett måste. Håkan |
|
|
Okej med tanke på att det inte blir någon turbo så kan jag nog konstatera att det får åka i ett par sportstolar :) Är det inte denna inredningen det sitter i alla? Länk vad det är för matrial är kanske inte den viktigaste frågan... men det ser ju ut som skin iallafalll :) Var hittar jag lättast en 2002a... autopower, blocket eller är det tidningar som gäller? MvH Bylund West Coast Räcers | Länk före detta "Csoft" |
|
|
Det fanns både läder och konstläder men vanligast är textil. Svårt att säga vad som är på bilden. Kan nämnas att det fanns sportstolar av märkena Recaro och Schell som options. Och att Luxus modellen hade bl.a nerfällbart armstöd i baksätet. Du kan hitta en 02:a på de ställena du nämner, även BMW klubben har en sida med saluvagnar. Se upp med rosten bara.. Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.