|
|
|
|---|---|
nicky b |
axtider för en sån på teknikens värld står det 8,4 och på modellguiden står det någe på 9 vikket stämmer? |
|
Förmodligen båda... Vad jag menar är att BMW ofta (speciellt förr i tiden) skrev ner acctiderna ordentligt. Så 9sek tiden skulle kunna vara BMWs egna siffra och 8,4 TVs uppmätta tid. Jag gissar bara här... Under 9 sek garanterar jag att sanningen ligger med en frisk 323 i vilket fall... Kiip Spiiding! |
|
323E21terror |
Enligt tyska tester samt de uppgifter som finns i Automobil årgång 1990 angående 323E21-79 så anges 0-100km/h till 8.3s och jag kan säga att detta klarar en någorlunda frisk 323 med lätthet. Jag har en kompis som körde jämt med en golf Vr6 från 0-100+ km/h..killen hade diff+sportluftfilter+sportsystem och rejält med varv i spisen så det går att plåga dem bra mycket. Jag drog en fiat uno turbo från 50+km/h upptill 140km/h då killen gav upp...men det var inte med mycket. Fiaten hade dessutom turbotrycket uppe och dessa klarar 0-100 på 8.9 i tester +att denna var trimmad så mellan 8-9sekunder lovar jag att en 323E21a grejar 0-100på. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.