AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
781

Val av larm?

Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Tänker sätta larm i bilen, men vet inte vilket som jag ska köpa...
Är det nån som kan rekomendera ett bra larm???

Mvh/Palle
CarGard kan jag rekommendera. Vilken bilmodell, hur gammal?

FP
We
192
Wengen
528iA-98
Har du imobilizer i bilen som standard så skulle jag också som Folke skriver rekomendera ett larm från CarGard. Jag själv har ett larm från CarGard som heter T70C med GSM-modul som jag är mycket nöjd med. Får då SMS direkt till mobilen om någon skulle göra inbrott i bilen, samt kan spåra bilen med hjälp av Telias tjänst Friend Finder. Finns även möjligheter att bygga ut med Gps-positionering.
Ja det är ett mycket kompetent larm med mycket finesser och möjligheter.
Finns mer att läsa här Länk

/Wengen
We
192
Wengen
528iA-98
Jag menar att T70C kräver att det sitter imobilizer i bilen. Självklart finns det andra larm från CarGard som inte kräver det.

/Wengen
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Jag har en M535-87... Funderar på ett larm som heter cobra, är det nån som vet om det är bra??

Mvh/Palle
Inte helt okänt men t.ex CarGard eller Defa är bättre.

FP
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Jag kör med cobra. Funkar relativt bra

Nord
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag lät montera ett Carsafe std, vet inte hur godkänt det är men det funkar fint och var billigt (2000:- inkl mont.)
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Vad menar du med relativt bra? Har du haft problem med ditt cobra larm??

Mvh/Palle
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Det har levt om ett par ggr och börjat larma utan anledning, men det kan ha berott på fukt eller rost på jordpunkterna till dörrkontakterna. Nu har det funkat utan problem en längre tid.
Beskrivningen som följde med om hur man kopplar in centrallås funktionen tyckte jag var rena grekiskan också. Har fortfarande inte fått ihop det. I övrigt så var det väldigt lätt monterat.

Nord
Visa användare
279
norda
540iA -93
jag har ett defa i min 540 och immobiliser. fungerar perfekt så det kan jag varmt rekommendera!!

//norda
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Funderar på ett Defa, är det svårt att installera själv, tänkte om mont anvisningen som föjer med är bra.
Beror nog på tidigare erfarenhet av liknande arbete i bilars elsystem, kabelstammar osv. Monteringsanvisningen är bra men inte sällan stöter man på någon avvikande kabelfärg eller liknande, då kan man behöva tillgång till bilens kompletta kopplingsschema och lite mätinstrument osv.

FP
Visa användare
279
norda
540iA -93
det bästa är väl att låta firman göra jobbet. för då blir det ju ordenligt! kostar nog lite mer då men det kan det kanske vara värt?!

//norda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.