|
|
|
|---|---|
| Jag skulle behöva ha tag på ett par små nipplar för att koppla in vacum/tryck från insuget...små käcka saker som jag kan gänga fast på insuget...Var kan man få tag på sånt?? | |
bmwracing |
Camozzi superrapid kör en del med. Länk: Länk |
|
Tror du kan hitta det mesta du söker på Hiflex... www.hiflex.se MVH |
|
|
Tjena! Har dom ingen "hydralfirma" typ Industri Partner som vi har i Eskilstuna?! Dom har det mesta, och har dom inte hemma så beställer dom hem. Föresten... Hur går det med turbobygget på 316? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Tack för tipsen! :) Bonje: Jo jag lyssnade med en hydralik-butik (HydroScand) men dom har bara större,klumpiga anslutningar...Men tack vare tipsen ovan så ska det nog snart lösa sig.. Jag håller som bäst på med att plocka på turbo-sakerna nu...och trots att jag samlat på mig grejor hela vintern så upptäcker jag ändå saker (som jag inte tänkt på innan) som behövs i sista stund...men om en vecka så bör bilen vara startklar igen.. |
|
|
Kul att det snart är dags för uppstart! Hur ser receptet ut då? Kompsänknig? sprut, grenrör, turbo, intercooler, koppling mm..... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Recptet är lågtryck och lowtech! :) Min motor har 9:1 i kompförhållnd i orgskick och motorn är totalt orörd, men jag hoppas den ska klara 0.6-(kanske 0.7bar max)... Annars är det ett T03-agg(hemmagjord adapter mellan grenrör å turbo),Sierra Cosw-IC,SMT6-piggy...jag har inte bestämt mig för om jag ska köra med större spridare el 1-2 extraspridare... Kopplingen ja,där har vi ett frågetecken...men eftersom det inte kommer att bli några våldsamma effekter och det faktum att jag har samma koppling som på 318is så kan det fungera.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.