|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
*Mugge: Jim-Sam Auto HB Postadress: Besöksadress: Vintrievägen 56 Vintrievägen 56 218 45 Vintrie 218 45 Vintrie Tel: Fax: 040-469395 Org. nr: 969690-0555 Antal anställda: 1 - 4 anställda Omsättning: Uppgift saknas VD: Uppgift saknas Marknadschef: Uppgift saknas Ekonomichef: Uppgift saknas Försäljningschef: Uppgift saknas (UPPGIFTERNA ÄR TAGNA FRÅN Länk OCH ÄR OFFENTLIGA) |
|
|
Tack för uppgifterna. visste inte om att man kunde kolla upp företag på det viset. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Vilken underhållning. Cliffhanger hoppas det går bra men det kan vara svårt att lugga en flintskallig |
|
| Den där Jim-Sam är den lurigaste mannen jag stött på. Han kan sina bilar han. Han lurade även mig o min sambo på en BMW 520 där toppackningen gick sönder efter 5 månader. Visade sig att den var skruvad, men service boken såg bra ut. Jag anmälde allt till ARN men eftersom jag inte kunde "bevisa" att den var skruvad, det var ju "bara" serviceboken som var förfalskad så föll allt platt till marken. Tro inte på det där företaget Autogaranti heller, de verkar fett luriga de med, de lovade också att de skulle göra livet surt för Jim-Sam, men icke att de gjorde det. Det blev iaf en Volvo V40, svensksåld från Bilia efter det. Jim-Sam sa bara hela tiden att han också var lurad och hade ingen aaaniing om att den var skruvad. Jag hade tom M-testat bilen innan jag köpte den, men M-test var verkligen att slänga 2000 i sjön, de vägrade att göra ett omdöme om bilen annat än det som stod i protokollet och såg inget lurt i serviceboken de heller, och organisationen Motormännen var trevliga men hjälpte mig inget. Konsumentombudsmannen som rådde oss att ta det till ARn rekommenderade oss också att laga bilen under tiden, så det gjorde vi, men sen blev den inte godkänd på besiktningen (CO2) då katalysatorn troligen förstördes av motorolja. Så då sålde vi bilen och fick tillbaka vad vi hade lagt ut för reparation iaf, men förlorade allt vad vi hade lagt på bilen. En påhälsning av ett basebollträ eller hydraulslang med blydagg är vad han ska ha. | |
|
Vad fick du pröjsa för advokaten då? Kan man alltså kolla upp dom senaste tyska ägarna med briefet? Kostar det lika mkt på alla bmw att kolla om den e skruvad. Har en 320 E36 med sliten ratt mellan kl 19-23 på ratten. 16300mil, vad tror ni, annars e den väldigt fin! En arbetskamrat har en volvo och den e inte skruvad 15000mil å hans ratt ser för jävlig ut. Bmw hell yeah! |
|
|
Det är ju dock så här. Jag köpte förra veckan en 704ia -95:a. Är man en lat soffpotatis (som jag) och inte orkar lämna in bilen som man vill köpa på M-test så får man iskallt räkna med att bilen är skruvad. Min bil har enligt mätaren gått 18600 mil, TJENA att den har, den är säkert skruvad men om man räknar med det så kan man ju inte bli besviken. Man får helt enkelt gå på känsla när man köper bilen, jag hade med mig en BMW meckpolare som kollade bilen innan, på så vis fick jag reda på vad som behövde att göras på kärran. Gav 50000:- för den och är riktigt nöjd med den, har haft ca 15 bilar innan men detta är min första BMW och jag är mäkta imponerad! |
|
Skatteverket |
Hej! Ole Möbius är under utredning för tillfället. Jag skulle vilja att de som haft med han att göra, kontaktar SKattekontoret i Kristanstad eller Inge Josefsson på - 044137640. Detta är ett tillfälle för de som känner sig mycket onöjda med Ole att ge tillbaka. Ni som känner andra som haft något med OLe att göra var snälla be de också kontakta skattekontoret! MVH. |
| Jonte känner du inte någon som kan få han att ändra sin ståndpunkt? | |
|
Spännande läsning! Gjorde en sökning på bilen och den verkar ha försvunnit... "Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Du har angivit en personlig skyltbeteckning som inte är knuten till något fordon i dagsläget. Felkod (5081)." |
|
|
Knappa in numret utan mellanslag så hittar du den säkert. Avställd sedan mars. ___ //Ulf |
|
|
Oops, trodde VV fixade till detta vid sökning. |
|
| e de någon som följt upp historian senaste året? | |
|
Jag blev nyfiken, och se vad VV har i registret just nu: Regnr: UHX894 Färg: MGRÖN Fabrikat: BMW 523IA Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: Senaste EU-regbevis: 20060323 Upplysningar: Kredit, Fordonet stulet Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2006-03-30) Den är alltså stulen numer. Så kan det gå med en skum bil. /Kylarn |
|
|
Trodde jag skrev detta men jag fick ett samtal ifrån Folksam för ett bra tag sen där bilen va försäkrad och jag berättade min historia.... Han var ju glad att jag berättade detta men han blev lite snurrig på hur bilen skulle ersättas eftersom enligt svensk bilprovning så hade ju bilen gått 12 och den hade ju gått 10 till.... Alltså är inte bilen värt de lån som skulle lösas ut av folksam.. Länk |
|
| När man skall kolla mätaren på BMW, vad säger man då? på BMW gbg kunde dom bara skicka ett mail till bmw tyskland och kolla garantirep, detta mail skulle kosta mig 500sek... | |
|
Behöver inte säga ngt speciellt.... Bara kolla mätarställningen.. Kostade 370kr Går kanske inte att kolla en 325.... Vet ej! Min hade en databox som dom läste av.. Länk |
|
kilroy |
Från Skatteverket... "Hej! Ole Möbius är under utredning för tillfället. Jag skulle vilja att de som haft med han att göra, kontaktar SKattekontoret i Kristanstad eller Inge Josefsson på - 044137640. Detta är ett tillfälle för de som känner sig mycket onöjda med Ole att ge tillbaka. Ni som känner andra som haft något med OLe att göra var snälla be de också kontakta skattekontoret! MVH" Det måste vara årets skämt på Autopower...hur kan AP Autopower godkänna en sån uppenbar bluffregistrering?? Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Är jim-sam auto och autosam samma företag? ................Mattias................. |
|
| undrar jag med som matias här skriver, för nu heter den carbo | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.