AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
69.295

Vad gör man.. Har blivit lurad!

Sida 6 av 7
hehe... Det verkar som Jim-Sams bilfirma inte fungerar så bra mer...

Länk

E ni sugna?? =0)

Länk
Glädjande!!!
Hej Jessica.

Inte kul o höra att det finns fler som denna man har lurat. Jag har fått nått mejl från folk som oxå har blivit lurade.
Denna man borde sitta inlåst för sina gärningar o folket skulle få sina pengar tillbax om man så vill. Men så lätt blir det nog inte. Nu med att han säljer sin firma så måste det ju bara gå dåligt för han. Man säljer ju inte en firma som går bra. Bara att han försvinner o hoppas för alltid!
I ditt fall så tror jag att det e försent att reklamera bilen eller dina utgifter. Min advokat sa att det ska ske inom sex månader för att man ska ha någon chans att det ska gå vägen o få rätt. Om man går genom ARN så kan det ta en jäkla tid. Jag tror inte de skrämmer lika mycket som en advokat.
Lider med dig o hoppas att det blir till en läxa som jag oxå fick. Köp inga bilar som INTE är svensksålda och som inte är kollade ordentligt INNAN köp!! =0)
Säkert fler som har sin åsikt!

Mvh Jonas

Länk
Väletableratbilfirmaslokal:-)

/Udo Dirkelsniff

Länk
Jessica:
Såna grejor som stolar, ratt, pedaler o annat slitagedelar går ju att byta så den ser ut som ny.
Jag har själv köpt två importbilar innan som har gått hur klockrent som helst. Därför gick jag på den tredje oxå vilket idag jag ångrar mycket efter vad som hände.
Skaffade mej en Saab 9-3 AERO -01a istället som var både Mtestad o Svensksåld så då vet man verkligen vad man får för bil.

Länk
Jessica:

Det finns många som gör så för då e det ju lättare att bli av med bilarna.
Testa med ARN o se vad de säger. Räkna med att det tr tid iallafall... Vi får hoppas att allt fixar sig!

Mvh Jonas

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det jag reagerar på i din text här är att du tvekar om att få köpet hävt för att sådana bilar är dyra? Köptes bilen till ett lågt pris i förhållande till årmodell och miltal?
För är det så att den var betydligt billigare än liknande bilar så brukar ARN och rättsväsendet tycka att man bör ha förstått att skicket var sämre än normalt. Det försvarar ju inte mätarskruvningen (om den nu är det), men förklarar kanske krockskadan och ger mer ansvar på dig att undersöka bilens skick mer noggrannt, omlackningar brukar inte vara speciellt svåra att upptäcka med lite krypande och lyftande på gummilister. (förvisso får han inte ljuga men de lastar mer ansvar på köparen i fall med billiga bilar).
Lycka till.

/Christofer
Jag tror tyvärr att ARN är lönlöst mot denna firman.
Jeppe W
ARN fungerar i de fall där firman i fråga fortfarande ÄR en firma, och inget konkursbo eller liknande, i detta fall är det nog kört...
arab4ever
min kusin köpte en skruvat bil av samma bedragre, han anmälde de till ARN, det tar ca 6 månader tills de löser detta,asså häva köpet.

Rubenswärd--de har inte sålt företaget.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Den risken är nog uppenbar eftersom ARN´s inte är tvingande utan bara rekommendation.
Du får nog driva det civilrättsligt, dvs stämma honom som firmatecknare för bedrägeri om du skall ha en chans att få ut några pengar.
Har det dessutom gått 2år sedan händelsen så får du nog svårt att vinna fallet om du inte har bra vittnen m.m.
Mitt tips är att prata med en advokat som kan bedömma dina chanser, innan du lägger ner pengar på detta. Självklart skall du skicka in anmälan till ARN iaf, men hoppas inte för mycket på utslaget bara.
Tyvärr..

/Christofer
arab4ever
Rubenswärd- det var en volvo 00, han uptäckte att bilen va skruvad 1 år efter köpet .
arab4ever
rubenswärd: hur gick det för dig?
jag träffade en annan kille som har köpt en bil av jimsam och han upptäckte att garantibeviset var förfalskat, fick du också en auto garanti av jimsam eller?
bmw jesus
man får vad man betalar för
UHX 894 har ny ovetande(?) ägare.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Nye ägaren borde informeras!

/Johan
Han är informerad!! =0)
Han visste om att den var skruvad. Han var tydligen me då jag överlämnade den till Jim-sam.
Han köpte den för 100 000kr!! Jag sa att han va dum!

Länk
Då håller vi väl koll på bilen så att även nästa ägare får reda på bilens historia.
Bara att ringa o kolla.... Leka sig vara intresserad av en bil o fråga var han finns.... =0)

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
ARN hjälper nog inte speciellt mycket tyvärr...

Ett seriöst företag som är mån om sitt rykte och som inte kan lösa en tvist med en kund brukar ofta ofta rekomendera kunde att skicka in ärendet till ARN. Säger ARN att kunden har rätt brukar företaget kompensera kunden omgående.

Tyvärr så tror jag inte att så är fallet med Jim-Sam Auto, Han verkar ju inte dirket mån om att göra rätt för sig, så chanserna är nog att han kommer be ARN att dra åt skogen när de kommer med sina rekomendationer.

Det jag undrar, är Jim-Sam Auto ett företag som är registrerad hos PRV?

Om ja vilken bolagsform?

__
///M som i Mugge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.