|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Senast idag så ringde min advokat o sa att han hade snackat med Jim-sams advokat. Han vill ge mej 20 000kr eller så tar de bilen tillbax. Jag sa, ta skiten!! Så nu sitter de o räknar hur mkt de ska dra av på bilen o vad jag ska ha tillbax. Så det verkar lösa sig ändå.. Trist för de tre jag har som är mkt intresserad på att köpa min bil för 65. Men jag har ju berättat allt för dom hur det ligger till så de vet om allt som har hänt. =0/ |
|
Jeppe W |
Verkar lösa sig då med andra ord...Borde vara skottpengar på en del individer här i landet! |
| Så sant så.... =0) | |
|
Jim Sam auto... var och kollade på en bil där... Det var en mycket skum typ som sålde bilar på en grusplan intill sin villa.... när jag såg att det var en skojare... vilket syntes på långa vägar så vände jag på klacken direkt.. hade inte ens köpt ett ägg av den killen... ännu mindre än en bil.... Jontemannen: Lider verkligen med dig... men blev du aldrig misstänksam när du såg stället? killen ser ju verkligen opålitlig ut... Jag hade gått till rätten med det hela.... även om jag hade känt för att ta pengarna och anlita ngn med ett baseboll-trä.... stå på dig! 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
|
har följt tråden och kan säga att jag köpt 2 bilar av JimSam. en A6quattro -95 och en 318-93 båda importerade, jag kollade bilarna invändigt och utvändigt och tillsammans med hans bror Sami som är bilmekare( har sin verkstad kvar i Vintre där Jim också låg tidigare) och man får vara på sin vakt och kolla ALLT, är man lite kunnig i begn.bilar så kan man kanke diskutera priserna rätt så regält , men man måste ha tålamod och han har nog en eller två "rävar" bakom örat! han köpte också min kvaddade ,skrotade oförsäkrade clio när ingen annan ville ge mer än 2000,- så gav han 4000,-. Därmed inte sagt att jag rekommenderar honom. Det är en risk med alla bilaffärer. tyvärr. / hälsn Thomas Lj. |
|
|
men efter att jag läst om den skruvade 523:an så blev jag djäv...förbannad och nu blir det inga fler bilaffärer med honom,det kan han skriva upp!!( byter nog bil vart annat år, har en extra bil så ibland blir det bilbyte varje år). Thomas Lj. |
|
|
Jag är ju bara 26år och BMWn var mitt fjärde bilköp. Kan ju inte säga att jag är en bilexpert precis men att man har mage att sälja en bil som inte är ärlig! Det vet jag att man inte gör! Sen vet jag ju inte om det Jim-Sam som fifflade med mätaren eftersom det är ju svårt att bevisa. Jag har ju bara han att bli förbannad på. Klart mig själv oxå som inte kollade bilen först hos BMW. Frågan är ju om han hade gått med på det. Då hade det lätt varit ngt skumt med bilen. Aja, man lär sig av sina misstag! Köper aldrig import mer.... Jag är ledsen att säga det men jag har lämnat BMWfamiljen. Det blev en 9-3 AERO -01 istället. Svensksåld!! Jag fick 35hk till och den dricker 0,55-0,65 landsväg där BMWn drog litern.. Vi får se om det blir en annan BMW i framtiden.. =0) |
|
|
Jontemannen Ja försår Dig. Inte är det något man vill vara med om att någon fifflar med mätaren, det är "kriminelllt" tycker jag. en vacker dag kan det hända mig också. En del personer berättar om t.e.x mätaren är bytt p.g.a e.tc.. Jag vet hur det är när efter idogt letande till slut hittar en bil som man skulle vilja ha, provkör att sedan är man "fast" man blir "helt blind" som "förälskad på nytt". Vet att på dom gamla Renault kunde man när mätaren slagit om till,jag tror det var 9999 stanna bilen och "backa" så ställde mätaren om så ett antal tusen mil . Hörde av en kille som körde volvo 850 som hade en brytare under rattet som han kunde slå av och på mätare med. Vid ett av min tidigare bilköp av en Ford Scorpio som rullat 25000mil sa säljaren att han kunde fixa mätaren tillbaka till 14.000mil om jag ville. Thomas Lj. |
|
|
Ja somd et verkar nu för tiden så är ju mtartalet inte nått säkert sätt att se hur långt bilen gått, synd det.. speciellt nu i dessa High tech tider då motorerna kräver täta oljebyten... Riktigt synd.. gör bara saker så mkt svårare för oss som vill sköta och ha grejer som håller och känns genuina! __ Länk |
|
|
Håller med Dig att det här med fuskade mätare är ett gissel. Tyvärr ,tycker jag att BMW som märke blir hårt utsatt p.g.a av att många försöker tjäna lättförtjänt pengar på att importera och sälja och många drar sig inte för att begå rena bedrägerier. Synd för ett så bra märke som BMW, vet inte hur man skall få bukt med detta, ...(får kanske bli ett uppslag till ny diskussion) Jag började med BMW först för ca 4 år:sedan efter att ha haft alla möjliga olika bilar, jag hade förr(på hedenhös-tiden!) inte råd att köpa en BMW då den på 70:talet ,tror jag, kostade begn dubbelt så mycket som en Volvo alt.Saab så det fick vänta med BMW. Nu har tiderna ändrats så även jag kunde köpa en begn.BMW. jag har fått den uppfattningen att dagens motorer har längre serv.intervaller. Själv är jag 54 -till åren kommen. förr i tiden skulle en ny bil in efter 100mil och sedan efer 500mil tror att det sedan var 1000:e mil. Om man tar min BMW så ger datan info när det är dax och datan tror jag har flera s.k "parametrar" tror det är ca. 4-st som tar hänsyn till hur bilen körts. En annan faktor kasnke är om oljorna med åren blivit bättre. Detta är bara min personiga uppfattning som "lekman". Det finnes nog många uppfattningar om dett ämne. Har hört att de nya BMW är serviceintervallet 2500mil. Thomas Lj. |
|
|
På min -94:a så kan jag som max köra ca 1500 mil... senaste servicarna har gått vid 1000 ungefär! Och då behövs det verkligen bytas.. men jag har ett väldigt aktivt körsätt och det hände lite då och då att jag åker lite banträffar och så med! Ja det är ritkigt synd att BMW ska behöva råka ut för just detta! Nu upplever vi BMW ägare säkert detta som värre för oss då vi just mestadels endast ser till BMW... andra kund grupepr är nog tyvärr ej helelr inte lika uppmärksamma! För mig nu hädanefter blir det att väldigt grundligt kolla bilen eller bara handla via BMW handlare eller bilar osm jag vet hur de är sköta eller så kommer jag lämna beggat helt och köpa mig nått nytt men mindre! Verkar tyvärr inte vara så mkt annat att välja på! __ Länk |
|
| Jontemannen: Hur har det gått med din bil? | |
|
Konstigt... Jag har faktiskt skrivit o berättat redan en gång men det kanske var någon som tog bort den... Jag var kanske för hård när jag skrev det.. Jag har gått med på att få tillbax 92500 av de 105000 som jag lade ut på bilen.. Nu i veckan ska det bli uppklarat hoppas jag.. Jag förväntar mej inget förrän jag har sett pengarna. Skönt att det verkar lösa sig... Det ska bli kul att kolla Jim-sam nu när han får tillbax bilen, hur han ev. kommer att sälja den. =0) Det e ju bara att hålla koll på honom på bytbil.com.. |
|
|
Tror att du svarade under en liknande tråd med en annan person som blivit lurad. Nåja, hoppas att det löser sig och att du är nöjd med slutresultatet. Bara och kolla sedan vem som köper den genom Vägverkets registerutdrag. Sen kan man ju ringa denna person och höra om vederbörande fått reda på omständigheterna kring denna bil. |
|
|
Kan ha hänt... =0) Så långt tänkte jag faktiskt inte med bilregistret.. Smart! Det ska jag faktiskt göra.. hehe.. |
|
| Glädjande att jimsam fortfarande står som ägare! UHX 894. Fler borde ta strid som Jontemanne så skulle det inte finnas så många slödder som säljer fifflade bilar. | |
|
Jag vet... Den är ju avställd oxå så vem vet.. Han fixar bilen så att han kan sälja den på nytt. Men han ska veta att jag håller koll på honom! Länk |
|
|
Välkommen till import världen Jonte!! Det finns nog många här sverige som ha blivit blåsta av såna.:: Ml99 ***hur han bli fri den???!!! du tro inte en sån lirare har kontakter överallt så han kan låta nå annan firma sälja den eller liknande! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
Bakke: Ja, det finns många som blivit lurade men inte så många som har stake att göra något åt det! Vet inte att jag skrivit "hur han bli fri den?!" men i vilket fall så helst så har han ju ägt den sedan 040202 med avbrott för den tid som Jontemannen ägt den. Så helt enkelt verkar det ju inte vara att bli av med den. Sen att det finns andra avskum som kan göra sig av med en sådan bil det tror jag säkert men genom att hålla oss uppdaterade och varna för denna typ av slödderhandlare så blir det svårar och svårare. |
|
|
sorry ml99 missförsåg lite längre upp.... håller med dej fullt ut...såna ska läras upp lite snyggt!!! han visste då säkert om att den va skruvad!! det ska bli kul o se hur det går! Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.