|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Ole: Tack för samtalet. Har fått lite mer kött på benen, men som jag sa tidigare, den moraliska aspekten struntar jag i och jag lägger inte ner någon större energi i detta ärende. Tycker synd om Jontemannen däremot. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Ole: Tack för samtalet. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Än en gång, lycka till Jontemannen. Fråga gärna om råd här på forumet. Det finns ju en hel del kompetens här. Sen får man väl ta en del råd med en nypa salt, det är ju inte alla som har rätt kunskaper. :-) | |
|
Advokaten har inte hört av sig ännu.. Tror att Jimsam har hört av sig.. Jag ska vänta till tisdag o se ifall advokaten har hört av sig då. Vad tror ni om jag sätter ett pris på 60000kr för min bil. Tror ni att jag blir av med den då?? Om inte 50000kr t.o.m?? |
|
Mattias Larsson |
Varför ska du sälja den? Ska inte Jimsam ta tillbaka den? Stå på dig! |
| Det var ifall han inte gjorde det.. Jag vill ju inte hålla på med detta i evigheter!! Jag vill ju inte ha bilen längre... Därför kanman komma med att han får lägga mellanskillnaden istället isåfall. Det e ju lättare att punga ut 40-50 000kr än 105 000kr.. | |
|
OleM: du skriver att handlarna tar hem bilar för egen vinnings skull. Menar du även att du inte gör det? Vore en mycket dum ide att importera bilar och sälja utan vinst. Ingen jobbar väl gratis heller? "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
Mattias Larsson |
Ok, förstår. Men jag tycker nog att det bästa vore att stämma handlaren. Har inte läst hela tråden men har du inte fått något svar från Jimsam? Ignorerar dom dig helt? |
| När jag snackade med Jimsam så vill han inte göra ngt. Det e därför jag kopplade in advokat.. | |
Mattias Larsson |
Vad trött man blir. Småhandlare som inte klarar av att göra vinst utan att fiffla! Pinsamt! Hoppas det blir resultat av din kontakt med advokaten. |
| Jag me... Har ju redan kollat in en annan bil.. =0) | |
| Har allt löst sig? | |
|
Det senaste var att bilhandlaren skyller på att jag har ändrat motorboxens mätarställning när jag bytte kombiinstrument för att displayn var kass. Men det har jag kollat med BMW sverige att det inte går att ändra så lätt. Men det hade bilhandlaren kollat upp hos BMWTyskland och dom sa att det kunde ändras. Alltså bara en ursäkt för att komma ur allt. Det ser ut som att det kommer att bli en lång grej detta så man har fått köpa en ny bil nu för att ha undertiden. Fick höra att bilhandlaren har rätt att dra av 20kr per mil jag kör. Jag har redan kört 800mil=16 000kr har jag förlorat redan på bilen.. Jag e ledsen att säga det men nu blev det en -01 SAAB9-3 AERO. Den skall vara mkt pålitlig bil och den går verkligen sjukt bra!! Och den är svensksåld!! =0) |
|
|
20kr/mil låter orimligt på en så pass gammal bil, varifrån kommer de uppgifterna? /Simon |
|
| Det var en bilförsäljare. Han sa iförsej att man få mellan 10-30kr per mil så jag tog mitt imellan.. | |
| Vad vill du ha för bilen som den står? | |
| Jag hade en kille som mejlade mej o gav 60 för den så det e väl inte helt fel.. Men jag kan ju inte sälja bilen förrän det är klart med handlaren.. | |
|
OleM............. "företag, varför ? för att hålla priserna nere har jag inte det. Jag är ingen bilhandlare, för dom vet vi ju alla vad det innebär :-))" Vafalls..... Hoppas du har en mkt bra förklaring, annars kommer jag med förstoringsglaset o granskar dig !! hört talas om skattetillägg samt moms o egenavgifter etc etc ;-) |
|
modano |
Ole! du är ute på hal is om du kör din verksamhet som privatperson! det du gör är att tjänar pengar på en etablerad verksamhet utan att skatta = svartjobb! tror du har gjort bort dig i denna tråd |
Jeppe W |
Jontemannen, hur går det?? Jag lider med dig...! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.