AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
69.303

Vad gör man.. Har blivit lurad!

Sida 3 av 7
Jag var hos advokaten idag som kommer att ta kontakt med Jim-Sam Auto o se ifall han har ångrat sej angående att inte hjälpa mej som kund, alltså att ta sitt ansvar. Gör han inte det så kommer vi stämma honom först på att häva köpet men om inte det går så iallfall på mellanskillnaden.
Har suttit o kollat igenom serviceboken nogrannt nu o det är till 100% förfalskad. Hade man bara fått kollat in boken innan köp så hade jag ju sett det.. Det e ju fan att man kan vara så dum!! Alltså, att vara så dum och lita på folk. Hur ska man kunna göra det i framtiden??
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jontemannen: Välkommen in i Capitalismen =)

__
Länk
Hur ser du att serviceboken är förfalskad?
En jävligt dum människa har skrivit likadan signatur på två olika servicestämplar. Siffrorna är oxå lika på två olika stämplar. Hade jag sett boken innan jag hade köpt bilen så hade jag ju sett det att det var ngt som inte stämde. Och jag har kollat upp firmorna i boken men dom finns inte.. Förjävligt sånt här!!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Ja då råder det ju längre inga tvivel om vad som hänt då! Stå på dig allt vad som går nu! Sånna dära skojare skall få kämpa ständigt! =D

__
Länk
Detta hade inte hänt om du anlitat en som vet hur man kollar en bil nogrant innan ett köp.
Vi kollar alla de bilar vi tar hem innan de köps.
Både mätare och om de är krockfria.
det finns samma lagar i Tyskland om mätar fiffel och krockade bilar.
det är bara så att det finns för många som inte vet vad de sysslar med.
BMW är den enda general agenten som acepterat privatimport till 100 %.
Alla som tar hem en BMW idag, får ett brev från BMW där de önskas grattis till den nya privat importerade bilen och för en liten slant kollar de bilen, kodar om nycklar, fixar en sv instruktionsbok mm mm.
När det gäller att köpa bil ska man absolut inte lita på någon. Oerhört tråkigt att du fick lära dig det den tuffa vägen :(

Tycker iallafall det är strålande att du tänker åtala den bedragaren!
Tummen upp och stå på dig!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
OleM:
Om du tar in bilar ifrån Tyskland skulle du kunna kolla upp vad min kostar att köpa i Tyskland med en mätarställning på 21500mil??? Vore tacksam!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Känns rätt bekant med en bilimportör som heter Ole...

/Christofer
Vad då??
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
sök på Ole så kan du läsa själv. Måste ju inte vara han men jag har en känsla..

/Christofer
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jontemannen:
Titta själv på t.ex. mobile.de eller på BMW.de och skippa första sidan för 9/10 ggr är det bara lik där eller som säljs av s k gårdshandlare etc. Oftast är prutmånen lika mkt som hemtagningskostnaden och klar i Sverige, ca 10.000:-.

Om man nu ska anlita en firma som tar hem bilen så bör man kolla upp firman på följande punkter:
-Referenser (5-10 st)
-Bokslut (från Skatteverket)
-F-skattsedel

Hubbe325:
Jag har också en viss känsla ;)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, det är den Ole, har importakuten som hemsida...
Lite vilseledande att på sin hemsida skriva att vagnskadegarantin gäller i alla länder i Europa. Mig veterligen existerar bara vagnskadegaranti i Sverige... Han kanske menar garantier(BMW´s) men det står iaf vagnskadegaranti... det kan ju kosta kunden en hel del om de smäller den halvförsäkrade bilen..

/Christofer
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nån mer som fått samma brev från Ole Möbius?!
"Hej Stefan (Stephan)
Ring mig på 070-7422111
Jag vill gärna veta mera vad du tycker om mig och min sida.
eller du vågar inte ?"
Mail 2: Det var det jag visste. Stor i orden,liten på jorden. :-))))
Ole:
Jag kan svara här;
Jag känner dig inte och kan således inte svara på vad jag tycker om dig. Ang. din sida så som det framkommit tidigare så finns dina telefonnr inte med på t.ex. Eniro vilket kanske inte är så bra, eller?!
På PRV's hemsida finns inte ditt företag med så jag antar att firman inte är registrerad alt. att det är registrerat på ett annat namn, isåfall varför?!

M V H
Stephan

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kan tillägga att namnet Importakuten är ledigt, även Team Importakuten ;)

M V H
Stephan

Ok Stephan
Du kan se mitt nr på hemsidan, så att så hemligt är det ju inte.jag har valt att inte ha det offentligt av privata skäl.
företag, varför ? för att hålla priserna nere har jag inte det.
Jag är ingen bilhandlare, för dom vet vi ju alla vad det innebär :-))

Jag är helt enkelt en kille som vill hjälpa andra att få sina drömbilar till ett mycket bättre pris än om de skulle köpt av en svensk bilfirma (Bilhandlare).
Och då kan jag bidra med min erfarenhet av bilar i europa.
sedan har jag väldigt kul samtidigt. Får köra många härliga bilar.
ring mig gärna. Du har ju mitt nr
Jag hoppas du fick lite hjälp där Jontemannen.
Om du behöver mer info, står jag gärna till ditt förfogande.
Du har mitt nr.
förresten Jontemannen, var det inte en reggad firma du köpte bilen av ?
det är de största skojarna. De som tar hem för egen vinnings skull.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ole:
Ditt nummer är ju offentligt, eller är inte internet det?!
Man kan ha hemligt nummer och ändå lägga ut det frivilligt.
Resten var väldigt romantiskt skrivet....

Sen kan man ju undra vad syftet är att jag ska ringa dig?! Kompisar har jag redan och resten är för min del utagerat.
De andra får göra sin egen bedömning.

M V H
Stephan

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
All verksamhet har ju en mening och det är att tjäna pengar. Sen kan man göra det mer elelr mindre seriöst. Ju mindre seriöst desto större avans( kan det vara i exempel i tråden jmf jim-sam...) men det visar ju sig rätt snabbt. Hurivida man vill göra reklam för sin egen verksmahet i denna tråden låter jag vara osagt.
MVh
Asken

Människan är utrustad med en mun och två öron. Man bör lyssna dubbelt så mycket som man pratar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.