AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
816

Temp problem! Blir snart galen!

Ac
143
Acer
520i -89
Nu, efter att jag har bytt insugspackning till bilen så har jag fått problem med tempmätaren.

När jag har kört bilen till normal arbetstemperatur och kör t ex på motorvägen så åker tempen upp lite, nästan till sista strecket före rödmarkering, om jag vrider på värmen i bilen så sjunker tempen till kl 12, och håller sig däromkring sen resten av tiden.

Om jag står i rödljusen så går tempen också upp en aning, nästan till sista strecket innan röda, och sjunker ner till kl 12 när man kör iväg.

Sen om jag stänger av bilen för en kortare stund, typ 30 min, och sen startar bilen så ligger tempen vid ca kl 12, om jag gasar upp till ungefär 2500-3000 rpm, så sjunker tempmätaren, ibland rätt så mycket, beronde hur länge bilen har stått.

Kylarnivån sjunker ingenting, och oljan ser fräsch ut.
Har luftat men får inte ut nån luft.

Vad ska jag göra? Blir galen snart....

Mvh/ Veltsu

Bilen:

Länk
Fläktkopplingen/viskokopplingen.....Billen SKA låta som en gammal VOLVO på låga varv när tempen stiger om den funkar!!

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Eller konvertera till elfläkt.

Mvh
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Kan även vara termostaten som inte fungerar som den ska. Tycker det verkar som de eftersom tempen sjunker när du ökar värmen vilket leder till att vattnet kan cirkulera genom värmepaketet istället för genom termostaten!

Antingen fläktkoppling eller termostaten iaf de första sakerna ja skulle kolla!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bara att justera den ju... kolla denna tråden.. funkar fin fint...

Länk

/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.