AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
591

hål efter knapp i ädelträ!?!?

ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Goddagens!

Jag har införskaffat mig en 540 -94 som jag har en liten fråga om, Det ser ut som om det har suttit en knapp i ädelträpanelen precis till höger om ratten (den lilla biten mellan ratten o mittkonsollen) Knappen är borta o kvar finns bara ett hål, aha,, hemmabygge tänkte jag!, men nu till det knepiga, plockade bort panelbiten idag o då ser jag till min förvåning som om det skulle vara fabriksgjort, dvs hålet är precis perfekt utstansat o det finns till o med uttaget för det i plasten bakom träpanelen (ser fabriksgjort ut), finns även en kontakt som ska sitta i "knappen" (eller vad som nu ska sitta där) kontakten har två faser, har inte kollat upp om det ligger spänning i dessa heller än, men till o med kontakten ser "fabrik" ut. Min fråga till er är; Vad är det för nått som suttit där!?!?!?

//Daniel Eklund
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Hej Daniel
Det är inte farthållareknappen
som skall sitta där.
Den sitter där på min bil.

MVH Daniel
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Har ingen aning!,, problemet är att jag inte har farthållare..:-D

Men mottager gladeligen alla tips..:-)

//Daniel Eklund
Ma
302
Mats E
X1 Xdrive 23d -10
Kia EV6+ AWD -22
Alpina B3 3,3 touring -02
På min sitter miken till telefonen där, tror jag. Hur som helst sitter det ingen knapp utan en täckbricka med horisontella slitsar i.

Mats E
BMWCS 3050
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
AHA!.. upptäckte nyss att när tändningen är påslagen så ligger det 1.5 volt på kontakten. låter ju vettigt att mikrofonen ger ut en sådant voltantal. hmm.. är det någon som har andra bud på vad det kan vara?

Eller.. Var kan man köpa en sådan täckbricka!?, lär ju se bättre ut med täckbricka än hål..

//Daniel Eklund
Är det inte RDC knappen sitter? check kontroll för lufttryck i däcken

///Schumi
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Checkkontroll för lufttryck i däcken???,, fanns det på E34??..*skeptisk*

//Daniel Eklund
Fick mig oxå en tankeställare där!! Men ja vet att på E39:an så sitter den knappen där.

///Schumi
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Kan aldrig tänka mig att gamla E34 skulle ha sådan lyx, däremot skulle jag kunna tänka mig att det suttit telefon i den.

//Daniel Eklund
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det stämmer att det är hålet för mikrofonen till original hansdfree. Det är olika utföranden på trälisten om man har telefon eller inte.

Det finns en ram att köpa, som man monterar mikrofonen i. Ramen kostar bara några kronor, mikrofonen är desto dyrare. Möjligen kan man trycka i någon standardströmbrytare i ramen. Annars borde du kunna hitta en trälist på skroten.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Då är alltså problemet löst!, ska se om man kan göra nått åt detta när jag åker till BMW idag. Annars tycker jag inte att det direkt Finns massor av 5 serier med mörkt ädelträ på skroten..:-/

Tack så mycket för hjälpen!

//Daniel Eklund
är det inte kontrollknappen för att reglera ljud mellan fram och bak som ska sitta där, har haft tre tidigare E34or med sådan knapp till höger om ratten.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Christer: Den knappen sitter längre ner.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.