|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa fälgar på en annons på bmwbörsen, bjöd 4500:- för dem.... är de värda det? länk till bild: Länk Frågan är bara, är de värda 4500:-? De ska tydligen vara oanvända... länk till annons: Länk sen är det ju dilemmat att jag är skiträdd för att bli blåst, hur brukar "ni" sköta betalning och sånt? vill ju inte slänga iväg 4500:- och sen hämta paketet på posten och inse att det är ett par plåtfälgar... Några visa ord? :) | |
|
Jo, det viktigaste... passar dom till min 325:a (e36)? är tydligen till e39... har hört någon säga att det ska passa... 17":are |
|
| Jag är inte särskilt bra på fälgpriser men 4500 låter som ett väldigt bra pris för fyra 17'':are, särskilt om det är helt oanvända...kanske låter det lite för bra... | |
| Nej, E39 och E36 har olika bultmönster...är dock inte helt säker...någon annan vet kanske?? | |
|
Har hittat ett svar på sista frågan i ett tidigare inlägg; E39 har en annan dimesion på centrumhålet (74mm) i stället för 3-seriens 72,5. Då det gäller 17" bör alla E36 & E46 fälgar passa. Men hur ska man egentligen göra med betalning och frakt? Finns det egentligen några säkra sätt? |
|
| Skicka mot postförskott är dåligt för båda. Skulle sälja datordelar till en kille för några år sedan mot postförskott. Skickade prylarna för med posten för ca 450kr som han sedan inte hämtade ut. För att få tillbaka allt var jag tvungen att betala. Ringde och var rätt förbannad, men bor man 60 mil från varandra är det lite jobbigt att göra ett "besök" som gör att någon betalar. Fäljar lär ju kosta mer att skicka.Kan inte så mycket om fäljar, men även om de är oänvända skall ju priset vara omkring 60-80% nypris. Bilden är ju inte på hans fäljar utan på en fabriksbild, även om de är oanvända kan de ju vara skadade. Ser ur som splittfälg kopia så de borde ju inte vara så dyra, men kolla med återförsäljare innan. | |
|
inte överdrivet billigt.... du kan ju köpa nya fälgar av handlare för ungefär samma pengar... såna har fälgar brukar ha ett rätt stort centrumhål och sen anpassas dom efter respektive bil-modell med en kransring i plast... är det bara så att centrumhålet är minst liak stort som på din bil gäller det bara att hitta kransringar som passar... å de kan va svårt utan en återförsäljare i sverige. fälgarna är också av billigt märke och antagligen rätt mjuka... mitt råd = köp INTE skiten! /Jonas PS. om du köper dom ändå använd dej av bussgods, det går snabbt, billigt och bra... |
|
| E39-fälgar breddar mer utåt än E36/E46. Bultmönstret passar förvisso men det ser lite "Taikon" ut. Mitt råd är: Avstå. | |
|
nu är inte jag så jätte duktig på fälgar när det gäller pris. men om det är relativt oanvända 17" fälgar så borde dom ju kanske kosta lite mer. tycker jag iaf. se upp för dom kan ju vara stulen. och det är ju en fabriksbild som nån tidigare skrev. mitt råd blir också avstå. |
|
| Fel inpressning, de passar inte!! | |
|
Tog och inhandlade dem, trots avrådningar... är i efterhand inte ledsen för det, fälgarna kom idag... ser exakt ut som på bilden, men ist för originalemblemet satt ett BMW (ej klistermärke), dom har inga skador som helst, och passningen till e36 ser inte ut att vara några problem. Billigt och bra, jag är nöjd... Tack för alla råd, trots det så kan det vara skönt att inte föja alla råd alltid :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.