|
|
|
|---|---|
|
Jag hade rekonda bilen i helg.. den var så fint.... idag åkte jag till högskolan med min M5 e34.. och så direkt att de håller på att fixa någonting med taket i bygnaden.... sen när jag skulle gå hem upptäckte konstiga färg prickor på min rutan som sitter hårt som fan.... När jag kom hem min fina lacken hade blivit plöstig en sandpaper åkte ditt och pratade med dem som MÅLAR taket chefen så att vi skulle träffa klockan 17:30 för att diskutera incidenten... JAg vill att dem ska betala kostnader för att rekonda bilen på en rekond firma ..... hjälp ...... M.V.H MAuricio | |
|
fanns de några skyltar om risk för färgstänk eller liknande?? om inte måste de betala... Min pärla :-) Länk |
|
|
Samma sak har hänt några gånger här i staden. I alla de fall jag vet om så har firmorna betalat recond. |
|
|
Förhoppningsvis är det ingen färg med starkt lösningsmedel och då är det lätt fixat , annars kan deras färg smält in i din klarlack , beroende på djupet går det då inte att göra något. de flesta färger på byggen är idag vattenlösliga som tur är. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Han så att det var inte färg från bygnaden som hade kommit på bilen utom någon "socker" transparent skit från träderna!!!! det som är konstig är att jag har parkera där i 3 år nu och alldrig hade hänt någon liknande förrut.. konstig nog målade dem taket röd men mina prickar som jag har fått på bilen är transparent.... Tror att dem måste har använt någon rengöringsmedel som är transparent först.... är helt säkert att bilen var 100% rent hade rengör lacken och vaxat den odentligt. och den ända plats som jag har varit med bilen efter vaxning är där... Dem hade inte tid på recond just nu utan måste vänta en månad.. men som tur var det går att vaxat bort prickorna eftersom bilen hade varit vaxat innan.. M.V.H MAuricio |
|
|
Tur det inte var färgbortagningsmedel de körde med då ! Råkar man ut för sånt där brukar det vara bäst att ta kort och sedan tvätta av så fort man kan ! Fick ett exploderat batteri över en bil jag hade för längesedan , duschade av direkt och det vart inga skador alls i lacken , men missade en liten fläck längst in på ena kofångaren och där frättes klarlacken rakt igenom på ett par dagar så ja fick lacker om den. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
| Jag är själv målare/snickare och om det är färg från dom och det inte satt varnings skyltar så är dom ersättnings skyldiga chefen hade en så grej förut att han glömde sätta upp skyltar då var det bara att betala sen efter den gången så sätter han alltid upp skyltar eftersom då kan inget hända honom eftersom varningar utfärdats. Olika personer har försökt att få ersättning men då det satt skyltar så fick dom inte en krona! synd på bilen där förresten målarfärg är ett H-vete att få bort tyvärr men det går =) | |
|
Stog du direkt under ett träd eller? Hur nära var träden? Just nu och sen ca 2 veckor tillbaka är det illa som fasen att ställa sig under träd. Speciellt tallar. Det blir precis som du beskriver; Tranparenta små små prickar och drar man med handen över så känns hela bilen/rutan som sandpapper. Det är bara att spruta på avfettning så går det bort. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.