|
|
|
|---|---|
|
Till er med E39! Det finns en Sub-basuppgradering till M5:an som består av 2 st 10'' openair-högtalare som monteras under hatthyllan och använder de befintliga hålen (samma som används till den kassa Nokia-subban som ingår i Proffessionalpaketet). Högtalarna säljs styckvis inklusive adapter och kablage och går att koppla in i befintlig anslutning på bilar med DSP. Priset: 2350 sek inkl. moms/styck. Jag har foto på ett montage från USA. Uppgraderingen har inte sålts i Europa tidigare, (jag har försökt) men nu har allså BMW i tyskland ryckt upp sig! Jag kommer att montera mina högtalare när jag får dem kring nyår och återkommer med intryck! Mvh, Steaman | |
|
Hej! Det där låter fräckt.... Skulle vara glad om du kunde tala om vad det blev för skillnad på ljudet när dom sitter där... Mvh Peter... |
|
|
Nu är dom monterade! Låter mycket bra i mina öron! Vacker syn från bakluckan med 2 st. 10´´ under hatthyllan. Det finns säkert lösningar som get mer snärtbas men då krävs en baslåda i bakluckan och en extra förstärkare. Nu med Professional sound med DSP och CD-växlare, och M5 enhanced audio bas sound Mvh, Steaman |
|
|
KANONKUL! Skoj att du vart nöjd med din instalation men har du några bilder som du kan maila eller lägga ut så vore det kanon... Vet du om det är samma/liknande konstruktion på en e38? Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
Det finns en installation av dessa dokumenterad på www.bmwtips.com. Han som gjorde den sågade dock inte upp hatthyllan som jag gjorde enligt rekommendationer jag fått. Beskrivningen på hur originalsubbasen ser ut heter "Removing rear woofer" och beskrivningen på det nya "M audio upgrade review" Mvh, Steaman |
|
|
Tusen tack för den infon.... Måste kolla lite i min bil för jag har 2st 5.1/4 på varje sida.... Alltså 4st tot i hatthyllan... Hade bra... Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.