AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
647

Import av Z3

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Är det någon som vet någonting om denna svenska importör?

Länk

Ska snart (nu omgående) köpa mig en Z3 Coupe men jobbet gör så bara 2 veckor semester är möjlig och då tyckte flickvännen att åka till tyskland en vecka för bilhandlande va dumt =) så nu tänkte jag anlita en importfirma. har ni några andra bra tips på importörer?
kaffe: jag tittade lite på annonser på Z3 coupe i tyska BMW scene. det såg ut att priser där nere inte alls var lägre på just på Z coupe...
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Att bilarna är billigare i Tyskland stämmer inte längre för BMW´s dyrare modeller. I a f inte för specialmodellerna. Verkar som om den svesnka marknaden är lite sönderimporterad... Det verkar faktiskt som om man vid en eventuell försäljning skulle få mest betalt för bilen om man exporterade den till tyskland...

/B
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Tja jag vill ge 165.000 för en 99:a som inte gått mer än 8500mil men just nu knapert på svenska marknaden alla vill ha 190.000 vilket är lite mastigt enligt mig. Så då kanske det bara är att hålla ut och vara beredd om nått dyker upp här hemma då?
som en ägare till en sån tycker jag inte alls det är mastigt :-) men jag såg en 2.8, 99, 6000 mil i annonsen jag menade i inläget ovan för 21000€ vilket var ännu mer. därför är min slutsats att dem svenska priser är rätt OK. tillgång och efterfråga: av dem 30+ tvåkommaåttor som är svensksålda håller nog folk dem kvar. 75 couper totalt sålda inkl 32 M. resten är import. med tanke att det blev under 10000 totalt couper med merparten sålda "over there" så tror jag att dem måste "börja ta slut" i tyskalnd oxp :-)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Såldes det verkligen 32 st M Coupeer i Sverige?? Det har jag svårt att tro.... Det låter mer troligt att det allt som allt rullar så många, inklusive de importerade.
Eller såldes det så många?

/B
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Den största anledningen jag ser till att importera en bil nu för tiden är att det är lättare att hitta den färg/utrustning man vill ha nere i tyskland.
Coupén tycker jag personligen att man nästan lika gärna kan köpa här i sverige då den har en del utrustning som standard... den har ju redan sportsäten och behöver ju inte störtbågar som man ibland får leta efter på cabben.

Sen ska ju importfirman ha lite pengar för att ta in den... och då är det frågan vad det e för extrembillig bil dom måste köpa in för att kunna tjäna pengar på att sälja till dig.

Köp en i Sverige istället.... tycker jag känns bättre om man ändå har tänkt att låta en firma importera annars.
Om du däremot tar det som lite semester och importerar själv och kan välja en som inte ligger bland dom absolut billigaste som bilfirman förmodligen gör är det en annan sak.

Menmen... det är ju min personliga åsikt.

Lycka till med bilköpet iaf!

/Magnus
beppo: gör en söking: det finns flertal trådar om just hur många coupe det finns. 75 såldes av BMW auktoriserade återförsäljare därav 32 M coupe.
t.ex majoriteten av alla Couper här på forumet är importer. (inte för att jag anser det vara fel på nåt sätt)
jag tror att på varje svensksåkld M coupe så rullar det två importer på våra vägar. håller ni med mig?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Det är ju ändå inte direkt någon dussinbil, så jag trodde nästan att det bara fanns cirka 35 st M coupeer totalt i landet. Men i o f s så är 35 st eller 150 st ingen större skillnad för hur ofta man stöter på ngn på vägen......

Vad gäller Z3-modellerna total så går det nog 30 importerade på varje svensksåld!! (Eller nåt sånt....)

,-)

/B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.