|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Kan någon svara mig vart man köper den förbaskade oljan. Har letat överalt på nätet efter butiker i Göteborg som säljer Valvoline Synpower 5W40 till min E46 98 323. När du redan svarar skulle jag uppskatta även tips om vilka tändstift och oljefilter jag skall ha. Grejerna vill jag ha snabbt för jag åker på bil semester om ett par veckor så det blir lite svårt att handla on line. Min pärla skall ha det bästa pengar kan köpa. | |
|
Om du vill ha det bästa pengar kan köpa så är det väl bara att åka in på BMW och köpa original oljefilter och stift plus den castrololjan som BMW rekommenderar till din motor :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Tändstift du "skall" ha är upp till dig. Rekommendationen blir rimligtvis bmworiginal, då du garanterat får RÄTT grejer. När du ändå är där, köp 8 liter SLX så slipper du leta ihjäl dig på Valvoline. :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Synpower 5w40 finns på Autoexperten i Göteborg! Just nu får du dessutom en liter "på köpet" när du köper en dunk! Stiften (NGK) finns också på Autoexperten. Filtret kan du antingen köpa på Autoexperten (Fram/Mann) eller hos BMW själva (original/knecht-mahle). Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Skall inte säga 100% säkert, men jag TROR jag har sätt det på Mirco i knalleland.. Då borde dom väl ha det i Kållered me. Tel: 031-795 56 40. Fråga dom om du inte redan har gjort det. "If you have to ask, you can't afford it" Mvh Eivind |
|
|
Micro brukar sälja Valvoline. Synpower är lika bra som SLX och troligen finns det några hundralappar att tjäna där om du handlar femlitersdunkar för priset av fyra hos tillbehörsfirmorna. BMW brukar ta rätt bra betalt för just oljan! (även om det är en bra olja) De tändstift som du bör använda är de rekommenderade, nämligen: NGK BKR6EQUP Då det troligen bara är BMW som originalmonterar de stiften, är det nog lättast att hitta dem hos just BMW. Det skiljer max en tia mot om du beställer hem dem hos t ex OK. Men de flesta tillbehörsfirmorna/bensinstationerna lär inte lagerföra de stiften så det kan nog ta några dagar för dem att få hem dem... Filter köps också med fördel hos BMW då de inte är dyrare än tillbehörsfirmorna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tackar för era svar. Kollar Micro och Autoexperten imorgon och handlar Synpower. Tändstift och filter köper jag på BMW. Om ett par veckor blir det Autobahn hehe. |
|
|
Hej igen! Måste ställa en fråga till er igen: VAR ÄR MIN OLJA??? Jag öppnade påfyllningslocket uppe på motorn och pluggen under bilen (på en GDS hall) och det kom ingen olja. Kollade stickan och det fanns olja i motorn. Vad har i hela friden hänt med oljan. Bilen var varmkörd så oljan borde bara rinna ut!!!??? Eller? Hjälp! |
|
|
?? Du måste ha tagit fel plugg? Mvh |
|
|
Jepp, det var fel plugg!!! No Coment Tack iaf |
|
|
:) Växellådan ? |
|
|
Ha ha ha.. undra hur många som gjort den hör tabben egentligen, lika roligt varje gång, jag fattar inte hur stressade folk måste vara asså.. ;) /mvh jocke |
|
|
Tja! Autoexperten var närmast och tjejen som jobbar där visste vad hon pratade om, dessutom var hon mycket trevlig och hjälpsam. Så jag köpte alla grejerna hos de. Och nu är det klart. Jag har bytt olja, oljefilter, tändstift, kupéfilter, rengjort och smörjat bromsarna och rengjort luftfilter. Det blev Castrol olja, NGK tändstift och Fram filter. Känner mig ganska nöjd med mig själv, specielt med tanken på hur mycket pengar jag har sparat. Tack för hjälpen grabbar och ha en trevlig semester. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.