|
|
|
|---|---|
|
Det ska tydligen vara väldigt enkelt "när man vet..." På E46 är det tydligen snap on. Nån som bytt på e36? Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! | |
| Japp, det är bara att dra loss den gamla och trycka dit den nya. Det är bara att ta av hjulet och titta så vet du också hur man gör. :-) | |
|
Kan du utveclkla dig lite? Tar man av vänster framhjul eller? Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
..jag har fått intrycket att kontakten sitter vid bromspedalen? Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Sorry! Jag tänkte på varningskontakten för slitna belägg. :-) BromsLJUSkontakten sitter mycket riktigt vid pedalen. :-) |
|
|
Har bytt min, ganska enkelt. Lossa konsollen under ratten, Koppla ur kablarna till kontakten (sitter ovanför pedalstället), ta loss den gamla, tryck ner bromspedalen o sätt dit den nya. |
|
| Skit i å byta den. Klipp av kablarna å kortslut dom, låt tändningen stå på första läget 30 sek, sen slocknar lampan. :-) | |
|
>>Beemer4ever, det funkar la inte SÅ bra på bromsljuskontakten..... ///Tobbe Ich Rase gern! |
|
|
Har provat att nollställa men verkstan sa att bromskontakten behöver bytas. Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
| Mageng. Vad är det för fel du har egentligen? Funkar inte bromsljuset eller lyser lampan för slitna belägg? | |
|
Meddelande "bremslicht elektrich" Hade bilen på service och mekanikern sa att det var bromsljuskontakten som behövde bytas. Vanligt fel tydligen. Har irriterat mig på meddelandet j*vligt länge, men trott att det var nåt allmänt färddatorstrul eftersom bromsljuset funkat. Kan vara värt 240 spänn att bli av med.. Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
| Ja då är det bromsljuskontakten, och den byter du så som Asse beskriver. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.