|
|
|
|---|---|
|
Monterade igår en sachs sportkoppling på min M5:a e39. Nu går det inte att frikoppla säger firman som monterade den. Tror ni firman kan ha gjort nått fel vid monteringen eller tror ni det är fel på själva kopplingen. Firman säger att det känns som om tryckplattan är skev eller att en lammel är ojämn med de de andra. Tackar för snabba svar! /Lidberg | |
| Att att det skulle vara något fel på en koppling från sachs är otänkbart, i så fall att det blivit fel modell. Dubbel kolla att det är rätt ,i så fall har dom satt ihop det fel. | |
|
Är risken stor att de kan ha förstört nått vid monteringen? tänkte främst på den nya kopplingen. Man vet ju hur det fungerar på verkstäder. Det finns aldrig någon som erkänner att de gjort fel. |
|
| Har just fått reda på att de förmodligen satt lamellpaketet åt fel håll. (Det är visst ganska vanligt) Gör man det så räcker inte slavcylindern till för frikoppling enligt en annan firma som skruvar mycket med motorstarka bmw:s. Firman som har min bil är ju inte inriktad på nått skärskilt märke. | |
|
e ju typ 20mm skillnad i utstick på lamellcentrumet.. iaf på m30 kan va bra att kolla innan man monterar :P TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Det var visst på M3:an man kunde sätta fel. Mitt problem finns fortfarande. Man kan inte frikoppla riktigt. Måste man kanske svarva av svänghjulet lite? Ca en centimeter av lammelerna ligger på helatiden. /Lidberg |
|
|
Garage grannen hade samma fel på sin 328'a, då var urtrampningslagret felvridet/monterat ett kvarts varv. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.