|
|
|
|---|---|
clr |
Nu är det iofs ingen BMW men jag tänker sänka min MB med nivåreglering bak, är det någon som vet hur det går till? Jag såg att H&R hade en sats som passade till min bil (med nivå) man blir väl tvungen att ställa om nivåregleringen då eller? |
|
Ja, så är det på Bmw iallafall. Sänka bilen tills du tycker det är lagom, sen "nolla" nivåregleringen där. Jeppe |
|
PIST OFF |
Någon som vet hur man Nollar???? 20tum SPLITT |
clr |
Jag fick svar från Bildesign att man tydligen kan justera nivåregleringen med hjälp av ett stag. Vad det är för "stag" har jag ingen aning om. Men vadå kan man skicka en gubbe till månen så... |
|
Staget sitter på bakaxeln och "mäter" vinkeln. Lossa staget på axeln, sänk bilen, montera staget i samma läge som det satt tidigare. Jeppe |
|
clr |
Vill bara berätta att jag har kommit en "bit" på vägen. Dels har jag lokaliserat axeln som justerar höjden på nivåregleringen och den går mycket riktigt att justera om. Sen beställde jag fjädrar (ventura) som sänker ca. 3cm det är lagom, annars blir det för mycket "pizzaracer" över Mercan. Problemet kom när jag skulle byta fjädrarna, dom är MYCKET hårda och vanliga fjäderspännare är ingen bra ide att använda. Jag har bytt fjädrar på en del andra bilar Audi,BMW,Volvo men ej på MB och det här var det värsta jag varit med om, fjädrarna var otroligt hårda och bångstyriga men jag lyckades få tag i MB fjäderspännare XXL som fungerade mycket bra. Tyvärr hann jag bara byta fjädrarna fram så bak får jag ta senare men resultatet blev mycket bra och får jag bara till bakfjädrarna så kommer den att ligga som ett strykjärn på gatan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.