AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
615

Missljud 120km/h+

Jag får missljud (pip) när mätaren passerar 110km/h. Det är av & på vid 110-130km/h, över 130km/h så är pipet konstant. Jag har hört runt och de flesta säger att det antagligen är en liten luftväg som orsakar ljudet. Med cabben nere är det inga problem (vad jag kan höra), misstänker det är vid cabbfästet mellan framrutan och taket som en springa finns. Någon som varit med om detta och har något smart förslag? :) eltejp?

(Z3 2.8 99sv)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det är en inbyggd hastighetsbegränsare på svenska bilar!! :-)

jag undrar om det inte kan vara samma sak som beinoff hade och hittade bot på. sidofönstret satt i fel vinkel om jag minns rätt...
Så det är dags att ta fram skruvmejseln och skruva under dörren? (Prövade trycka ner ruterna en bit men ljudet var oförändrat)

Beinoff, que pasa?
kolla med beinoff: om jag minns brukar han ha bra beskrivningar på nån hemsida
Caspar: vaf-n valde du inte det tillbehöret? ;)

Z3c, har mailat honom, får se vad han har att säga, tack för tipset!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Näe.. Min e importerad så jag får klara mig utan.. :-(

/Caspar
Visade sig det hade med bytet av framrutan. Ett gammalt stenskott hade spruckit upp halva framrutan så jag bytte den för några veckor sedan.

Lösning: Tydligen känt att BMW listor kan spela fiol efter fönster byten, de limmade om hela rutan på momangen och alla är glada (fyi, de saknar tydligen verktyg för Z3:an).
"de" ? BMW ? kostnad?
de=Glasfirman, ej BMW. Har Trygghansa som försäkring och de har valt denna glasfirman. Inga namn, då de varit väldigt tillmötes gående!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.