|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har monterat ett extraktorgrenrör på min 325 1988 men då passade inte oljefiltret och hållaren som den ska göra, altså filtret pekande bakåt “orginal"så jag monterade den upp och ner så att filtret pekar framåt mot kylaren. Allt passar bra och det gör också rören som går fram mot oljekylaren. Men när jag startar motorn och den är varm så ser det ut som om oljan inte kommer fram till oljekylaren för rören blir inte äns ljumma. Och det blir inte filtret häller. Kan det vara så att oljan inte kan passera eftersom hållaren sitter upp och ner? Hur brukan ni göra när ni monterar extraktorgrenrör på era bilar har ni också haft detta problem och hur löste ni det? Jag har också sätt att det sitter en fjäder i oljefilterhållaren vet ni om man kan ta bort den så att oljan alltid cirkulerar då jag ska ta med min bil till Portugal och ha den där som sommarbil? Fungerar fjädern med trycket Eller av en viss temperatur? Jag kapade av den ena slangen som kommer ut från oljefilterhållarenoch går till oljekylaren och satte ett T rör på den så att jag kan se temperaturen på utgående oljan men mätaren visar hela tiden kall där av att jag misstänker att ingen olja kommer fram till oljekylaren. Mätaren fungerar för den är ny. Snälla hjälp mig med detta om ni har något tips. Mvh Paulo | |
|
Y4C0B Jo grenröret sitter perfekt. vad det är för märke på den vet jag inte men de ser väldigt profsiga ut. med långa inviduella rör. det käns som om det inte kommer någon olja till filtret då den inte blir så där riktigt varm som de brukar bli. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.