|
|
|
|---|---|
|
Hoppas någon kan hjälpa mig. Bil 535-89 med stora climan. Det kommer BARA varmluft ur defrostermunstyckena, samt nere vid fötterna, ur de övriga ventilationsmunstyckena kommer det tack och lov kalluft, detta fenomen gäller både på förar & passargerarsidan. Kan det vara värmeventilerna eller finns det någon styrenhet i climan som ställer till det. tacksam för tips! | |
| Kommer inte på vad den heter nu den sitter... om du står framför bilen och kollar längst upp i högra hörnet ser du den... tror den heter värmeventilen eller något sånt.... du har två kolvar i den som styr värmen och ena har nog hängt sig därför får du bara värme på ena sidan ! | |
|
Nu hade han ju samma fel på båda sidorna, kan vara spjällen som hakat upp sig osv. //Simon |
|
|
Typfel 1: Värmeventilerna , sök på värmeventiler/ värmeventilerna så hittar du läsning. Typfel 2: Strömbryten i klickläget vid maxtemp på förarsidan har gett upp. Jag hade dett problemet på min E32, prova med att bygla den enda tvåpoliga kontakten som går in i panelen, då skall ventilerna få +12 om du ställer reglagen på 16 grader. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.