AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.750

325i -91 bluddrar vid gaspådrag och går inte på alla cylindrar

Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Helt utan förvarning så började bilen "bludra" vid gaspådrag.. Bilen går inte på alla cylindrar, vad kan felet vara?? Tändspole??

Tacksam för svar...

Behöver bilen!!

Mvh, Jimmy

//BMW-power
TobbeBMW
tändspolarna är ett hett tips, notoriskt dåliga tyvärr
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Precis som "TobbeBMW" skriver, tändspolare är nog orsaken. har du tur är det bara en som är dålig. De kostar 800:- st på BMW. Dessutom är det svårt och gissa vilken som är fel. En felsökning på BMW kostar ca 500:-

Lycka till

I'd rather be dead and cool, than alive and uncool.
Axel
Om bilen går dåligt även på tomgång när den är kall kan du pröva att känna om någon avgaskrök på grenröret förblir ljummen ,då vet du vilken cylinder det handlar om.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Tack för tipsen!

Nu är det så här att jag lämna in bilen idag på en "vanlig" verkstad (d.v.s inte BMW) Då kikade han extra noga på tändspolarna... Han prövade att koppla ur tändspole "3" men bilen gick ändå inte sämre, vilket den borde göra om tändspole "3" vore hel, eller hur??
Så jag gjorde en RIKTIG chansning och beställde hem en tändspole... Kan ju lika gärna vara 2st tändspolar som är kass! Men jag MÅSTE ha bilen tills på lördag!!

Gjorde jag rätt eller fel? =)

Mvh, Jimmy

//BMW-power
Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Å du har inte motortvättat kärran ? Vet av egen erfarenhet att motorn är "vattenrädd". Vattnet far ner i tändstiftshålet och kortsluter. Å det verkar inte gå att tokköra så vattnet dunstar det vet jag också. Men efter att jag torkat upp vattnet så har den ALDRIG gått på fem mer. Har även ALDRIG motortvättat igen.
Zi
26
Zilv
BMW 520i -02
kolla så inte tändkablarna är kortis!
har själv råkat ut för liknade !

=P
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Hallå! Å tack för alla tips!

Jo jag har faktiskt motortvättat lite, men bara blötte ner lite lite grann, så själv tycker jag inte att det borde vara orsaken... Men man vet ju aldrig.

//BMW-power
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Felet är nog igentligen inte att bmw;s spolar är dåliga utan att dess ägare vill hålla motorn fri från lort, mer än toyotaägarna kanske? Det medför gnistor i alla riktingar och därmed taskig gång och till sist trasig spole/ar.

Ett lands välstånd mäts i BMW per capita
St
5
StPeter
320i -92
Jag har också haft det här problemet. Fick tipset att köpa en tändspole och sen byta på en cylinder i taget. Det hade kunnat funka jättebra men jag fick inte motorn att gå bättre. Frustrerad lämnade jag in den på BMW. Dom hittade 3 felande tändspolar. 700:- tog dom för besväret att mäta upp dom.
Mysko att dom går sönder samtidigt. det gick ju bara en månad mellan att jag kände att bilen misstände tills att den gick kass och inte ville iväg alls.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.